tisdag 3 november 2009

Vi ses under bordet



Natten till idag blev lite irriterande, för någon av våra närmaste grannar som kanske tappat nyckeln eller vad det var, för någon slog och slog på en dörr och ropade Mia, Mia ! Det pågick under 5o min.
Kanske fel person på fel ställe på fel tid.


När dagen ljusnade såg det mörkt ut. Vi skulle ju bada idag också och det har jag aldrig gjort 2 dagar i sträck eftersom vi badade igår också.


Stoppar ner handdukar och vandrar mot Playan. Det finns så många Playor nu. Det har byggts flera pirer mellan San Agustin och P Ingles som hindrar vågorna. Det blåser ganska kraftigt och sanden från dynerna piskar ansiktet.

Soldiset lättar men vinden tilltar så vi avstår från badet och vandrar vidare istället mot
P Ingles.

På väl utvalda platser utmed vägen står placeade ett gäng mycket svarta damer,
(ej främlingsfientligt), som vill spå dej i handen. D.v.s. lura dej på pengar. Har sett flera offer, senast i fredags när vi gick där. Fattar inte att polisen inte kan få bort dem. Det är precis samma kärringar med samma färgranna kjolar som sist vi var här. (mars).
Vi som varit här så många gånger har ju lärt oss, men det kommer ju ständigt förstagångsresenärer och ungdomar som inte förstår.

Samma med dessa, också lite (mycket) mörkhyade herrar (ej främlingsfientligt) som har famnen full av solglasögon, halsband och klockor, som terroriserar oss vid serveringarna där vi särskilt har vår favorit. Platsen där bilden på clownen är tagen. Har lärt mej att bara inte titta på dem, eller öppna mun, låtsas inte jag ser dem, så är det lugnt. Platsen, ett tyskt Warsteinerhak. Men skitbra. Så jättekul sitta och titta på hur många olika människor det finns.

Det mulnar på faktiskt och frågan är om det är slut på värmeböljan ? 22 grader bara, visar de är termometrarna på stora stolpar som finns utmed vägen.
Vi går hemåt efter ett par cerveza och molnen lättar och vinden verkar avta, men cervezan vill ut och det är 2-3 km att gå, med lite trappor och broar. Jag har emellertid redan pinkat in mitt revir, en bropelare, halvvägs.


Fantastiskt också med den här laptopen, vi kan ju se direktsända nyheter från TV och andra program.

Berit slängde ihop en jättegod sallad ikväll och vi spelar just nu dämpad musik på vår nyinköpta bärbara CD-spelare.




Bilderna idag visar Berits tidsfördriv och mina nyklippta (på begäran) tånaglar under bordet.


Morsning och goodbye.












2 kommentarer:

  1. Just nu sjunger jag "Jag blir så avundsjuk, jag blir så avundsjuk"
    Kram

    SvaraRadera
  2. Var inte avundsjuk, kom hit istället.

    SvaraRadera