fredag 27 november 2009

Förd bakom ljuset






Det här var en skön kväll, förutom de varma vindarna från havet. Att blåsa våra vänner från Skåne så totalt, som vi lyckades med tillsammans med Anna.

En veckas förberedelser ungefär.
Anna frågade oss om hon kunde lita på oss ???????????? Vadå lita på ? Självklart om du berättar.


Katja och Leif hoppades på besök av vänner från Skänninge. (Östergötland). Men av olika anledningar kom dom överens om att det inte går i år. Det var lite nöff, nöff här och nöff, nöff där.
Så Svenssons var lite ledsna för det.

Anna frågade om vi kunde lämna ut nyckeln till Iréne och Henrik som skulle komma sent torsdag kväll utan att Svenssons hade en aning om det. Själv jobbar hon så mycket och länge att det räcker. Fotografera också, bad hon.

Självklart ställer vi upp. Nu var det bara att hålla masken.

Vi lyckades till 200 %. Planet skulle ta mark ca 21.00 lok tid och taxi kanske 20 min. Hur, var och när ska vi arrangera chocken ?
Nu var det ju bara det här med Lenas. Där var dels ishockey, nå´t stockholmslag mot gävlelag tror jag.
Där sitter vi tillsammans med Svenssons och mobilen ringer. Vi sitter i Taxin nu och är framme om 20 min.
Jävlar vad bråttom vi fick Berit och jag. Måste hem och jobba säger jag, (blogga). Jag följer med och läser i min bok, instämmer Berit.

Jag kände ifrågasättande blickar från Leffe. Vad dom har bråttom ?
Men hur och var skulle vi arrangera överraskningen ? Skulle vi hinna ? Svenssons kanske kommer efter.

Taxin kom före och vi hade knäckt idén att helt enkelt gå upp bakvägen till Svenssons uteplats.

Henrik hade också haft vänligheten att ta med en Wirre, så vi sitter på deras uteplats och välkomnar hem Katja och Leif efter någon halvtimme.





Snacka om stora ögon













































1 kommentar:

  1. Guuuuud vad roligt!! Hahahha , Bra Berit och Sverker!! // Emelie

    SvaraRadera