fredag 13 november 2009

Att göra ingenting







Förlåt gårdagens ickeblogg. Men så är det när värmen tar ut sin rätt. I genomsnitt tål man mindre antal cl whiskey
om temperaturen överstiger medeltemperaturen kl 14.00, lokal tid.



Det var vad som hände igår. Jag somnade med näsan i tangentbordet, mellen G och H. Det var så svalt och skönt på uteplatsen vid midnatt.

Apropå den ihållande hettan så var vi ute och gick igår. (också) Vi försöker lära oss att inte göra någonting. Man måste lära sej det enl. experter som bor lite längre här. Det ska väl inte vara så svårt tänker jag som ändå aldrig gjort nån´ting.
Promenerar man eller läser en bok så gör man ju något. Läser bok gör jag ju inte gärna, ty jag är redan förläst.

Men värmeslagen duggar tätt här. Ambulanserna kör och tutar i skytteltrafik. En äldre dam kolapsade på busshållplatsen utanför oss.

Promenaden slutade som oftast i Pl.Ingles och Jumbo shoppingcenter. Där har Elvis lämnat en bil efter sej. En rosa sak som dom hängt upp på väggen vid Hard Rock Café. Se bild.
Vi gick faktiskt hem också. Inte undra på att man somnar i tangentbordet. Vädret i eftermiddag ser lite hotfullt ut. Det mulnar på och temperaturen gick ner till +20 grader. Spanjorerna rusade in efter dunjackorna. De fryser om det går under 20 grader.

Berit ville inte laga mat idag så jag får väl göra det då. Allt ska man göra själv. Tog mej 30 min. att hitta 4 Frikadeller som bara var att värma. Vinet till hittade jag emellertid lätt. Man har ju näsa för vissa saker.

Kl 21.00 loc. time gick vi de 100 meterna till Lena och såg svenska 22.00 nyheterna på 4:an.
Där träffade vi på nyvunna vännerna Katja och Leif.
Se´n vet vi ju vad som hände.
Bilderna talar för sej själva. Den här gubben som set orörlig ut har stått på samma plats se´n minst 1987, då jag var här första gången. Han tar säker in en 100 Euro om dagen.



Morsning och adios

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar