tisdag 10 november 2009

Total lycka

Total lycka är när solen är så varm till frukost att vi måste stänga dörren inifrån med
AC-n på 18 grader C.

Idag käkade vi lunch på Restaurangen "Tre Hjärtan" som ligger vägg i vägg med Lenas It-café. Det är f.ö. hennes man som driver den. Här kan man äta dagens lunch för endast 5,95 Euro och då kan man välja mellan 2 rätter. (svensk husmanskost). Ingår bröd, huvudrätt, valfri dricka t.o.m öl eller glas vin. Kaffe ävenså. Serverad blir man också vid bordet.

Ingen vanlig service hemma på en lunchrestaurang och dessutom till det priset.

Idag serverades Sjötunga eller Pannbiff. Berit väljer sjötunga och det skulle jag också gjort, men den var helstekt och jag föredrar ju när benen redan är lagda åt sidan, innan festen kan börja.

Total lycka kan också uppstå när vi läser ett anslag om LOPPIS vid Svenska skolan. Vi hängde ju på låset kl. 17.00 föståss, men det blev inga fynd där.

Inga bilder har jag på sjötungan eller loppisen, men däremot ett gräsbevattningssystem i motljus utanför Folias.

Här måste vattnas och en del parkanläggningar som är nya är riktigt sköna.

Slut för idag för nu laddar jag till morgondagen då vi bjudit in gäster på en drink eller vad det blir.

Får nog även återkomma med anledning av nyheten att Vattenfall vill sälja ut hela sitt kraftnät för att istället köpa in sej i Engelsk kärnkraft. Vad i he.....säger MÅD om det. Jag trodde Vattenfall ägdes av oss. (Staten). Inte nog med att hon vill bygga nya reaktorer i Sverige. Vart tog satsningen på alternativ energi vägen ???????

Morsning och goodbajs.



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar