torsdag 12 november 2009

Sensationell upptäckt






Man lär så länge man lever. Den här vistelsen har jag hitills upptäckt 1 ny sak, minst.





1. Skåningar är också människor. Som bor i Sverige !!! Har varit tveksam länge hur gränserna dras och undrat vad det är för läte de frambringar.




Nu vet jag bättre, inte varför ljudet uppstår, men vilka trevliga människor de är. Vi känner ett par vänner nu som vi känner och som bor här också en längre tid och ikväll bjöd vi dem hem på lite ostbricka och vin. Det var inte alls farligt. Tvärtom.


Katja och Leif Svensson från Limhamn i närheten av Malmö.


Kom i kontakt med Katja efter förslag från Anna, när jag inte kunde koppla upp mot trådlösa nätverket. Katja kunde nog hjälpa till, men det hjälpte inte mej eftersom min dator inte vill förstå. Måste ha en USB-port för trådlöst nätverk Så därför fick jag förlänga förhållandet med Lena.

Det var ju Berit som lärde mej att Skåne var svenskt egentligen. Men jag förstod inte ändå. Hon var gift med en skåning tidigare, som dessvärre, i likhet med min förra fru, avlidit för tidigt. Berits man, har jag förstått, var en rolig prick. Så ock Leffe och Katja.

Nä, det jag visste om Skåne förut var i flytande form och som jag brukar konsumera på midsommarafton.



Tack Gode Gud att vyerna vidgas.



Morsning och goodbye
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar