måndag 9 november 2009

Tekniskt problem.









Nu börjar problemen hopa sej.


Kommer inte ut på "nätet" och Berit skulle tvätta en maskin.
Nej inte tvätta en maskin utan tvätta i en maskin. Det avgjort största problemet är ju förståss att jag inte kommer ut på nätet. Viktigast av allt. Osså försöker jag korka upp en flarra vitt och jag fick ta i så ögonen nästan ramlade av. Det här Rioja vinet vi köpte på Spar var värt 3 solar och 1 måne bedömmer jag. Bengt Fritjofsson instämmer.







Men den fantastiska tvättmaskinen förstår ju bara spanska och vilka knappar ska man då trycka på månntro ?? Anna kan väl inte springa hit och dit heller och starta tvättmaskiner hela tiden. Hon har ju ett jobb att sköta också.

Min uppkoppling med Lenas It-nätverk har väl upphört förstår jag. Köpte ju på prov en vecka och det har ju funkat bra, så jag fortsätter gärna samarbetet med Lena. Det är ju inte gratis, men som tur är så drabbar det ingen fattig. Flamboyans nätverk vägrar funka för mej. Å andra sidan är ju det gratis. Men vadå gratis om det inte funkar ? En kille jag mötte och som kunde prata svenska, trodde att jag hade en för intelligent dator för det. (Sådan herre sådan dator) Man har ju Vista som operativsystem. (skryt). XP är bättre säger bedömmare. Eller som jag alltid sagt: "Det var bättre förr"
Jag gav mej i alla fall på tvättmaskinen och tryckte på en knapp Berit inte tryckt på förut. Det stod inicio på. Då hoppade den igång. Efteråt läste jag i ett lexikon vi har med, att det betyder just "komma igång". Berit var väldigt nyfiken över vad som skedde fortsättningsvis. Om den skulle centrifiguera eller skölja. Hon satt där med sin grogg och spanade. (se bild)

Under tiden diskade jag under överinseende av en liten jäkel om ni kan se den någonstans i bild ? (se bild) Vart tog durkslaget vägen ?
Morsning och goodbye

















































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar