torsdag 5 november 2009

Bättre än bäst

Jag har aldrig tidigare tänkt på att en timmes tidsskillnad kan vara av så stor betydelse, förrän nu. Just nu är klockan här, alltså loc. time: 22.45 medan den i Sverige är 23.45. Skillnaden är ju att jag kan sitta uppe en timme ytterligare, medan ni som är hemma i Sverige har en timme mindre kvar av dygnet och måste gå upp en timme tidigare än när vi pensionärer går upp. Om ni jobbar förståss, annars kan ju ni också gå upp när ni vill. Men om jag inte var pensionär skulle jag också kunna jobba lite till, som jag tyckte var roligt innan Centerpartiet satte snarskank för mej. Men det är en helt annan historia, som jag återkommer till i annat sammanhang.


Dagen idag var en dag utan dagbok s.a.s. Inget att rapportera. Men imorgon fredag far vi med buss och båt till Mogan via Puerto Rico. Där är marknad på fredagar och där har vi vänner som har en engelsk Pub. Återkommer imorgon.

Bilderna idag visar Anna Edsholt och hennes kanariske man Nacho framför Apartamentos Flamboyan. Så denna söta blomma, som jag inte vet vad den heter.

Otroligt vad växter här lever vidare fast det inte regnat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar