tisdag 20 december 2011

SAAB-s förrädare och räddare ????



Godafton dear readers, buenas noches !

Först bara ett förtydligande från gårdagens blogg, men det kanske ni förstod
att kattugglan inte var levande, skulle bara se om ni gick på det.
Jag köpte den på loppis i god tro, då det senare visade sej att man inte får handla
med uppstoppade fåglar hur som helst. I det här fallet, kattuggla, så måste de
 vara uppstoppade före, jag tror 1947. Killen som sålde berättade att hans
morfar gjort det på 40-talet.
Men det ska ju bevisas. Hur som helst är den till salu, men svårt
 hitta köpare när man inte törs annonsera.

Idag har jag nåtts av det tragiska beskedet (för mej) att Muller begärt
SAAB i konkurs. Jag kan inte med säkerhet säga och kanske ingen annan heller,
vem som gjort fel.
Klart är att man aldrig skulle sålt till GM. De har väl inget intressa av att
utveckla en konkurrent. Och därför stoppar de alla förslag till
lösningar nu. Den "flygande holländaren"  Müller eller Muller hade säkert
goda avsikter. Så undrar jag om inte förre VD-n anade ugglor i mossen
som stack när mannen i kritstrecksrandig kostym tog klubban.

Men jag är säker på att förre näringsministern fru Olofsson kunde
gjort mer. Hon tyckte från början att de kunde bygga
vindkraftverk i Trollhättan i stället.



28-åringen på väg till riksdagen på Riksgatan.
Nu ska fru Olofssons efterträdare, den rödhårige 28-åringen
från Värnamo åka till Trollhättan och berätta, som hon sa idag,
"Ett hårt slag för Sverige".

(att hon är rödhårig, 28 år och från Värnamo hör självfallet inte hit,
hon kan ju vara bra för det, Kan sa jag).

Men näringsminister, 28 år, kommer från akedemiskola, utan att
ha satt sin fot i arbetslivet eller på ett industrigolv ??????



Åter en bild på en av mina Saabar.
Saab 93 med dörröppning framifrån och
taksökare. Köpte nog den här 1963, tror jag.
20 år innan näringsministern föddes.
Bilden är tagen i Lindö, utanför Norrköping
och min då blivande fru flankerar.

Åter till livet i San Agustin.
Här sitter mina 2 Ben och väntar på att en pånyttfödd varelse ska
uppenbara sej, efter behandling en trappa ner.
Behandlingen....

.......bestod i att för andra gången bli behandlad av denna skönhet
från Vecindario. Allvarligt talat, hon har en ovanlig teknik
som inte min svenske frisör har. Jag har en svår virvel på höger
som hon enkelt får att bli bra.

Det är ett nöje att bli "behandlad" av henne och det tycker
plånboken också: 9 Euro. Knappt 90 kr och då är min sverigefrisör
ändå billig 130 SEK. (pensionär).
Men flygbiljetten kostar också.

Efter behandlingen är stegen inte långt borta från "Donken".
Man kan inte säga stenkast ens. Tvärs emot som en spottloska, kanske.
Men det säger man ju inte heller.
Gin och tonic, som serveras av den här charmige killen....



........42-årige Joni från Vecindario, som snart pratar flytande svenska.
Väldigt många som arbetar här bor i Vecindario, ca 3 mil mot flygplatsen.
Där är mer som hemma eftersom det inte finns mycket turisthotell där.
Vi åker dit då och då, när vi ska handla "riktiga" saker.
Där finns också varuhuset Atlantico.

Nu ger jag mej för i kväll (natt)

Morsning.








Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar