lördag 24 december 2011

Lenas jultallrik 23 Dec.

Idag har Lena "Hopp och Skutt" från Koppom nöjet att erbjuda
jultallrik från och med kl. 17.00 ikväll och då det är V 75 samtidigt
så det lär bli fullsatt. Så jag har suttit där sedan hon öppnade imorse.
Redan då såg jag henne skutta fram och tillbaka med karotter fulla
 av blivande Janssons Frestelser,
mellan Enriques kök och sitt, lite mindre.

Tidigt på plats var också den här glada skiten från
Östersund, Staffan. Han är inte bara glad, han är också min mest
 hängivne bloggföljare och supporter.  Enligt som han säger,
är det det första han gör på morgonen att läsa  min blogg.
Bättre beröm kan man inte få.




En annan glad kille är Berits bordsgranne, som nog har ett namn
också men ??  Ja ..... det kanske är bäst att se om sitt hus.

Och en alltid glad Lena, som man alltid bara hinner se ryggen på.

En välkänd profil från Gotland.
"Di sma under jorda", Göran Ringbom.

Han bor här långa stunder på vintern och uppträder på
flera ställen. Bl.a. förr här på Flamboyan.

Det här är den absoluta baksidan av Lenas IT-Kafé.

Käcka Karin springer iväg med en stor stark till någon
behövande, för det behövs inför stundande V-75.

Ida har fullt upp med att servera jultallrikar.
Svensk husmansjultallrik alltså.
Skinka, prinskorv, köttbullar och Jansson m.m.

Hur hon hinner och orkar ????????????
Här försökte Staffan ta henne framifrån, men hon bara tar ett
snedsteg  och vips är hon borta igen.

Inga-Britt "Bitten" och Ida stämmer av med Datatekniken
så ingen slipper undan att betala.

Välkänd profil, även bakifrån.

Mitt minne för namn har aldrig varit sämre än nu.
Men i alla fall nya vännerna längst bort, låter sej väl smaka.
De bor grannar här och har gjort slag i saken och flyttat
hit för gott. Inget de ångrar.



Är det inte Robban Aschberg som sitter där borta ?

Nu har V-75  börjat och mustaschen börjar redan sloka.
Det gör min snart också, om jag hade någon.
Mustasch alltså.

Man måste ha roligt också, på jobbet och det har dom,
alla de här tjejerna.

Ja, vad tycks ?
Det gick att äta brukar jag svara när jag är på mitt mest
generösa humör. (bara för att inte ta i).
Det här var kanon, görgött, eller vad de säger i Värmland.
Sillen var svår att få tag på...........

........men inte det som sillen är en ursäkt för......
.....snapsen.
.....Och den bjöd Staffan på.
Skål och tack Staffan ! som lånat min kamera och tagit det
här fina kortet av oss.

Staffan börjar misströsta på Bergsåkertravets förväntade
möjligheter att ge inkomstförstärkning.
Jag håller med...... det såg så lätt ut från början,
men min hästjä... blev ju tvåa igen !!

Morsning och God Jul och Hej Tomtegubbar slå i .....

3 kommentarer:

  1. Nu har Berit vaknat och hennes minne är bättre, när det gäller namn. Hennes bordsgranne heter Leif och Mustachen med fru heter Thomas och Barbro.
    Förlåt !

    SvaraRadera
  2. Hejsan igen! Vi vill tacka för julkortet! Just nu så är vi nere hos Roine och Marre och firar jul. Vi väntar på julmaten och kanske om tomten kommer. Det finns mycket julklappar under granen och vi fick precis själva några av Kim och Linda. Vi har det grönt (!) och fint här nere med 4+.
    Ha en god jul och ett gott nytt år önskar Ingrid, Gunnar, Linda, Kim, Roine och Marre.

    SvaraRadera
  3. Pappa Staffan har nog lite fel... Kan vara så att dottern Mikaela (jag) är trognare. Och jag måste ju, samtidigt som jag roas av din blogg, hålla koll på er. Och nu vet jag ju vad Pappa Staffan gjorde på julafton!
    Very good fortsättning på dig och dina B´n

    SvaraRadera