söndag 18 december 2011

Ior är sjuk. Tyck synd om !



Idag är det synd om IOR, som äntligen fått en släng av alla andras förkylningar.
Äntligen.... ? .... inte så att jag längtat, men det är inte normalt att vara
onormalt frisk sedan september.
Så nu är det desto mer synd om han.
Men nu är det riktigt illa, inga bilder eller upptäckter.
Bara en kort gir till "Donken" och en vodka- orange.

Kom igen IOR !
Du är inte döende.




Men så dammade jag av ett Memorystick med bilder hemifrån
som låg i dataväskan.


Den här helikoptern landade på mitt knä i somras på landet.
Guud vilka små och sakta rörelser med armarna jag gjorde
för att fånga bilden.




Och den här Kattugglan hade förvandlat natt till dag, en vacker
 dag på landet. Den var inte ett dugg rädd för mej.
Vad är en dum åsna mot en klok kattuggla ?





En vacker bild på mina barnbarn Joakim och Jonas
i skärgården Stegeborg. (Södra Östergötland).




Våran gamla 30.000 milare Volvo Sossecontainer 745
för några år sedan.
Den ljusa Volvo V40 som syns tillhör pensionerade
meterologen Stig Ahlgren, som bor granne med oss i Solna.
Intressant va ???

Nu ger jag mej för idag, men dagens bästa är att den
bästa internetuppkopplingen åter förgyller livet......
...peppar, peppar, håll tummarna.

(I veckan planeras bussning till Las Palmas, om jag överlever ?).

Atjooo, prosit IOR.
Morsning, eller Buenas noches !




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar