torsdag 15 december 2011

Pytt i panna




På grund av rådande omständigheter vad gäller tillförlitligheten i tillförseln av
internetledningar. De hänger och svajar här högt uppe på berget bakom vårat kära
Flamboyan.
Ingen vet riktigt när dom ramlar ner.
I alla fall så kan det bli lite ryckigt med blogg och bilder.
Det är mycké nu.

Kommer jag inte idag, så kanske jag kommer imorgon, du vet!
Valspråk på GC.
Men älskade Anna, som inte ännu smittats av spanjackernas
mentalitet, står hela tiden beredd med extra kablar till mej.

Det är jag som har ryggen fri, t.v. ses Britt och rakt framför mej sitter Anette
och till höger om mej, alltså till vänster om Anette sitter Berit.
Lite vin i glasen och den skålen mitt på är resterna av en chipspåse
och inget annat.
Häromdagen t.ex.
Vi bjöd ner flickorna, Britt och Anette som gillar att se
ner på oss. Berit hade kokat ihop en riktigt härlig och perfekt stekt
Angtrekåt. Till det serverades ett av det godaste viner vi
hört klucka ur en flasköppning.
Nämligen från "våran" Bodega i Fataga.
När så tjejerna äntligen insåg att snart går solen upp och vinet ändå är slut,
så insåg jag att jag glömt föreviga kvällen för framtida blogg.
Så då gjorde jag det innan vi dukat av det som ev. blev kvar.
Läs bildtext ovan !



 Den här klättraren fångade jag igår.
De har kunskap i trädklättring (palm)
som alla andra apor.
Han kapar således ner vissna palmgrenar.
Ett åretruntjobb här nere.


 En annan häromdagen vandrade vi hand i hand till San Fernando
igen och köpte där av närmaste kines 3 läckra tomteluvor med texten
Feliz Navidad för endast 1 Euro. (yourå), inte ävvro.
Julduk, riktigt läcker, också 1 eller 3 E. Tror 3, Berit har somnat
så jag kan inte få det verifierat.
Här poserar vi framför Britt bakom kameran.
Vi behöver inte köpa kläder här i år, trodde vi.
Hoppsan, allt jag har synligt på bilden har jag köpt här.
Berit däremot.... det som inte är synligt.
Bakom oss ses Spanska och Kanariska flaggorna.





 Och så då bilderna från överraskningarnas Lucia.
Kära Britt med stålull i håret och vindruvor, lussekatter,
pepparkakor och en röra av Krämfräs och möglig ost. (Rockford).



Och så då Anette med en flaska egentillverkad glögg som
innehöll ?????


 Se själva etiketten. Men god var den.
Glöggen alltså.



 Britt som tillhandhöll receptet häller upp i små doser,
ifall att !!



 Första Lucian med stålull i håret.
Men Gud vad uppfinningsrikt, att komma på idén.



 Älskade vännerna Britt och Anette flankerar mej.
Britt tog även foto där Berit är med, men tyvärr lite suddigt
och jag håller benhårt på bildkvalitén.



 Pepparkakor med Rockford i Krämfräs.
(Det är lättare att stava)
En smakupplevelse.


Så den här löjliga bilden idag, med solglasögon och julstjärna
i famnen under vårat Flamboyanträd.
Bara för att visa att minsann är det sommar här,
emot skitvädret i Sverige.
Löjligt upplägg. Förlåt.

Visst blev pytt i pannan skaplig ?
Apropå pytt i panna så åt vi stekt fläsk med löksås hos
Enriques "Tre Hjärtan" idag.

Imorgon fm. kommer vi att närvara vid öppnandet
av.........en riktig Norgehistoria
och den är sann.
Morsning och välkommen att titta in på min
blogg imorgon, bara jag inte glömmer
sätta film i kameran ?



1 kommentar:

  1. Jag blir så glad av att läsa din blogg och se alla fina bilder. Saknar Flamboyan lite. Svinto-luciorna var verkligen riktiga ljushuvuden;)

    SvaraRadera