onsdag 7 december 2011

Ior är på banan igen

Internet .........Da !

Undrens tid är inte förbi.........
...men då IOR varit under isen en längre tid,
är han nu ringrostig så jag går ut löst med honom
i ett kortare inlägg.

Idag skulle vi, mina två Ben och Anette, som är kompis till Britt,
bussa oss till Faro för att se en utställning av
Luis Montell. (skulptören från Fataga, som jag berättat om i tidigare blogg).
Men inte hitta vi nå´n utställning inte.
Men det gjorde inget för här finns så mycket annat att se.
Så jag bestämde på stående fot att vi hyr en bil på fredag
och åker till Fataga igen.
Britt vill köpa konst och Anette vill säkert se lite av landet också
eftersom hon aldrig varit här.
Britt fick tag i Luis Montell på tel. senare så vi vet att han
är hemma då.
Här var det ju tur att Anette inte gick mellan mina Ben, för
 det hade ju blivit svårt att förklara.
Hur som helst så tog jag dom bakifrån bägge tre.
I bakgrunden ses fyren, som nu är museum och
där skulle varit utställning. 


Jag bad Anette ta det här fotot, för jag tänkte göra julkort.
Inte säkert det blir det här. Är inte nöjd med bakgrunden.
Eller rättare sagt "gubben" som står och hänger på en pelare.

Till sist idag denna komposition, som består av en grön
handduk, ett stycke fröskida från flamboyanträd och
en av våra bordstabletter.

Ps.
Jag ska försöka hinna före dem nästa gång
och vända mej om snabbt så jag får de tres tjejerna
från det hållet.
Ds.

Morsning hälsar en gladare IOR.
(Men det går nog åt he..... i alla fall)

1 kommentar: