tisdag 20 december 2011

Jag hörde och såg koltrasten



I väntan på att min förkylning skulle  blir bättre
tog jag en kall cerveza med mej och gick ut i blåsten och satte
mej på en parkbänk i den s.k. Foliasparken.

Koltrast snett upp till höger.


I det här trädet som är ett av flera rosépepparträd, satt han, för
 det är en han eftersom näbben är gul. Lika i djurvärlden som
bland oss människor, hanen är snyggast.
Sången inte alls den vackra som i Sverige på våren
och varför skulle koltrasten sjunga på svenska i Spanien.




I den här underbara oasen (gröna lungan), finns ett rikt fågelliv.
Hörde också kanariefåglarnas vackra sång.


Om ni kommer till San Agustin får ni inte missa tillfället
 att vandra här, om ni kan slita er en stund från poolkanten.
Roligt att se personal som dagligen putsar minigolfbanorna
som ingen kan använda, för det finns ingenstans att
hyra klubbor.
Jag har sagt det förr, synd att den inte utnyttjas, hela parken.

Inte många hittar hit. Jag går ensam här, intill det
övergivna Folias. Det sägs att konkursförvaltaren inte får
tag i alla delägarna till hotellet och därför
inget kan göra.

Här kära Tarahal med Folias i bakgrunden.

Liten kissemiss i sin siesta under en palm.

Vidare ner till stranden i ännu värre blåst.

Blåsten formar sanden som om det vore snödrivor
i Sverige.

Rödflagg är det nästan alltid här nere. Särskilt svår botten
med underströmmar. Folk har drunknat här.


I morgon bär det av till Las Palmas för ingående studier,
om inte min förkylning sätter käppar i (buss) hjulet.

Många har tipsat om att en wirre nog är bra mot förkylning,
men jag kan säga att som förebyggande, funkar det
tydligen inte.

Morsning och Skål IOR !


Ps.
Energiska arbetare har plockat ner temperaturmätaren
med klocka som satt vid vägkanten i rondellen.
De bygger ju nå´n sorts gång och cykelväg där.
Den enda jag litade på, så nu vet jag inget,
men kyligt är det, Lacoste tröja på.
Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar