lördag 17 december 2011

Hoy en dia muy caliente


I brist på nya uppslag så börjar jag med en bild jag hittade i arkivet.
Tror den här är från 2003 fotograferad någonstans mellan Fataga
och Crus de Tejeda. Det är slutet Jan. - början Feb.
Då blommar mandelträden. Hela dalen här är full av blommor
och det doftar ljuvligt bara du öppnar bildörren.

Blommande mandelträd
Korsningen GC 500 - San Fernando.
 Idag vandrade vi för sista gången (före jul) till San Fernando och
Hiper Dino för att storhandla.
Vädret idag var bättre än på senare tid. Bara sol, ingen blåst
och 25 +grader.




Här i San Fernando bor ju "infödingarna" och så här
ser det ofta ut med tvätten på taket eller i fönstren. 
Det är ju vinter här nu, faktiskt, även om solen värmer upp
dagarna till över 20 grader. Kul att se spanjackerna klädda i skinnjackor
långbyxor och läderstövlar.
Är det vinter så är det, även om det är 25 grader varmt.




 Så vi köpte således 4 x 8 liter vatten igen, några flaskor vin, (de är tunga också)
10 kg potatis, Coca cola med mera för drygt 60 Euro.
Vi samkör med Britt och raska killar kör hem det gratis och bär
allt in i köket. Givetvis fick de dricks.
Jag lovade när jag kom hit att jag inte kommer bära en enda dunk vatten
och det har jag hållit. (principsak)


Vinhyllan återställd.

I övrigt rapporteras att Jannes med kinesen, disktrasan Nick och Bock,
varit nyöppnat nu ända sedan i måndags. Det kostar att inte hålla rent.

Morsning, Ior nickar och bockar





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar