onsdag 14 december 2011

Överraskande Lucia i solgasset.




Måste medge att det är sällan som jag tappar hakan.
I morse gjorde jag emellertid det.
Efter sedvanlig promenad, jag den kortare varianten och
   "Bena" den längre, så intog vi sedvanlig frukost, då
det ringer på dörren.......
...och där står 2 förtjusande Lucior, Britt och Anette.
Iklädda vita kreationer med stålull i håret.
De hittade inget glitter så det fick bli såna här stålullsslingor.
En bricka med lussekatter, pepparkakor, vindruvor, ljus och specialgjord glögg, sjungandes på Luciasången.
Så genast fram med kameran, men bilderna blev inte bra i all hast
och senare lämnade jag minneskortet till fotoaffären, så bilder kommer
en annan dag, men så är det här Hasta Manaña.
Vi älskar er, Britt och Anette !
Anette som imorgon onsdag reser hem till Sverige, stackars hon.
Det har varit så roligt få lära känna henne.

Kul med Lucia här, eftersom det finns en ort med det namnet,
inte långt från älskade Fataga. Vi har inte varit där i år, men där
pågår festligheter hela dagen.



I övrigt inte mycket att hetsa upp sej över och internetet har avlidit igen,
men på nå´t  "oförklarligt" sätt fick jag sprutt.
I Sverige verkar det politiska livet upphört, under tiden jag är här.
Läser i DN-s nätbilaga att priset på julgranar sjunker och
vem bryr sej ?
Kanske jag ger mej ut och kapar en palm till jul ?
Håkan "Mustaschen" Juholt ger en känga till Alliansen för
otydlighet i SAAB-affären. Ja vad 28-åringen (A.Lööf) än sagt och gjort, så är det
alltså just ingenting. Hennes företrädare pratade ju för mycket.
Snacka går ju, men snacka.....
 
Inte ens i Lokaltidningen Mitt i Solna fann jag något att reta upp mej på.
Medan i Aftonbladet nättidning retar jag upp mej på
varenda rubrik.


I brist på bilder idag, plockar jag fram en ifrån den 6 oktober.
Har inte sett och kommer säkert inte få se en likadan igen, med
just den molnformationen och just det ljuset som varade
bara några minuter. Men då var jag där, den 6 oktober.

Nääe, Morsning alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar