torsdag 22 december 2011

Fortsättning på Las Palmas 21 Dec.

Jo, i varje fall idag vill jag avfärda myten om att det skulle
vara kallare i LPL än i Agustin. Här blåste inte och termometrar
 visade 23 - 25 + grader och strålande sol.
Efter en lång taxiresa från gamla stan till Las Canteras, slog vi oss ned för en
 öl eller glas vin vid strandpromenaden. Ni ser ett vitt band där ute. Det är
vågorna som hindras av ett naturlig rev. Hergun berättade att en kvinna
 drunknat där igår. Det är underströmmar som är livsfarliga.

Mycket folk var det som stekte sej röda eller bruna.

Annars inget särskilt att se. Några killar spelade kända låtar, men försvann
som en avlöning ibland. Det var så att glad underhållning är förbjudet.

Som sagt, annars inget särskilt att se.

.....om inte nästa sevärdhet som fanns längst bort på stranden var något.
Det var en av anledningarna till att vi åkte hit. Hört talas om detta.

Det var stora sandskulpturer ur Jesu liv. Om man sett killens borta vid Tropical,
så är de här mycket större och många fler. Man kunde gå in och gå runt och det
kostade inget.

Detaljrikedom. 2 - 3 meter höga.



Så visade Hergun oss till ett favoritställe där vi åt lite Tapas
med lämplig sval dryck.
Vi fick i gåva varsina hattar som det står Ballantines på i bandet.
Guuud vad lyckliga vi blev.

Och så fick jag krama om den här Magnumflaskan Cubarom.

Hergun i position bakom tomma glas och flaskor.

Den här bilden finns inte, men finns ändå. När hon såg att jag
tänkte fotografera  sa hon No, no. Men då hade jag redan fotat och
det talade inte jag om. Hon var rädd för polisen ty det var inte heller tillåtet
att sälja sådant. Så olika det kan vara. I Plingles är allt tillåtet.
Hon var från Senegal och sålde armband och halsband.
Jag hittade inget som passade, men är glad för kortet jag snodde.
Hon var vacker, snäll och lite blyg. Jag tror Hergun köpte.
Men de kände visst varandra. Det här är Herguns favorittillhåll.

 

Så gick vi till Catalina Parque för snart dags för hemresa.
Fantastiska träd där. Någon sorts Ficus (tror jag).

Har ni förresten hört att Aids har spridit sej till växtriket ?
Jo det var en som placerat en Ficus bredvid en Youccapalm.

Jag imponeras av hur låga omkostnader spanjorernas gatukontor har.
Det är bara att skära av en palmgren, så vips en ny kvast.
Nya kvastar sopa bäst.


Det här lär vara ett av de första hotellen som byggdes här
förtäljer oss Britt. Stort och runt som en ost.


Nu vill Berit hem till Flamboyan igen och jag följer gärna med.
Morsning och Godnatt på en gång !

Ps.
Jag vet inte om Hergun stavas med ett eller två r. Skall det vara två
så är jag skyldig en massa r  till i morgon.
Ds.

Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar