söndag 2 maj 2010

Sköna Maj.....

.........Välkommen !
Valborgsmässoaftonen firades g a n s k a lugnt hemma hos
bästa vännerna i huset mittemot.
Maj är den månad på året som jag aldrig skulle
missa för någon utlandsvistelse, förutom när jag fyllde femtio
och flydde landet från all uppståndelse.

Vår vårbrasa
I maj börjar naturen vakna till liv. Blommorna,
fåglarna med sina locksånger efter någon att sätta bo med.
Här sitter en Påfågelsfjäril stilla medan jag hämtar
kameran. Tack.
Såg faktiskt en röd domherrehanne idag och jag
har inte sett någon sedan den gången min katt Pelle
åt upp en utanför vårt hus i Gårdeby på 80-talet.
Temperaturen valborgsmässoaftonen var som mest
uppe i 19 grader.



Vi fick se något spännande när vi satt på grannens
altan. Ekorren som har flyttat in i en fågelholk.




En av våra björkar med vita sippor.

Sista snön lämnar in utan någon större saknad från oss.

Politiskt hoppas jag bara att Odell fortsätter trakassera Mona, för det får ju positiv inverkan på opinionssiffrorna. Synd att vi inte var hemma i Solna, ty då hade vi varit i "Sumpan" för att stötta Mona idag på första maj.

Imorgon sänder TV f.ö. en s.k. humorgala, jag bävar. Men det har utlovats att statsministern kommer att deltaga.

Jo det stora skämtet borgar för att det blir humor av bottenklass i det programmet.

Morsning och Välkommen sköna Maj.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar