måndag 10 maj 2010

Slit och släp


Nu har vi eldat och eldat varje dag i snart 2 veckor,

Murstocken är på väg att rämna och veden börjar sina.

Jag tog ner en hel del träd i höstas och det gick bra ända

tills jag försökte kapa av en stålvajer som håller

elstolpen stadig. Sågkedjan liknade mer en tandlös

gammal gumma (eller gubbe, förlåt) än en sågkedja. Jag har tur som har

bäste kompisgrannen 50 meter bort. Han fixade kedjan

idag. Det är faktiskt en konst att fila en sågkedja.



I bakgrunden "snickerboa" som i år ska ommålas till

samma färg som övriga hus. Normalt är jag för dum att

använda hörselskydd och hjälm ska inte behövas,

så utstyrseln är bara rekvisita. Jag har även svårt

att äta kola med papper på.









Mitt hatobjekt Nr 1, "Blondinbella" framträdde ikväll i Något program som heter
"Förkväll" i TV 4. En massa flamsiga fjollor som stylar och lagar mat som inte är ätbart. Hon har det visst svårt flickan nu. Bortskämd från födsel och pengar som hon inte vet var hon ska göra av. Hon och pojkvännen "råkade" gå förbi en cykelaffär i Gamla Stán, varvid de köpte sej var sin Skeppshultcykel och det vet ju alla vad de kostar, särskilt om de är som hennes rosa.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar