tisdag 4 maj 2010

Avskedsturné

Edqvist
Tänk vilken glädje och nytta en liten laptop och ett mobilt bredband från Telia kan betyda för en datamissbrukare, som han på bilden ovan.
Vill Berit se något på TV-apparaten som inte jag vill se flyr jag till min kära fönsterplats, tar på hörlurarna och öppnar Radio Viking 101,4 mghz, som sänder underbar musik dygnet runt på nätet.
Under lyssnandet kan jag kolla in Tradera , eller läsa nättidningarna.
Idag läser jag med förtjusning om alliansens avskedsturné "Tack och hej".
På bilder kan man se de fyras gäng glatt vinkandes till folket vid perrongerna . Man kan nästan höra jublet från folkmassorna: "Ropen skalla, väck med er alla".
Läser även lite förstrött om stundande bröllop i Stockholm. Visst är det lite "överkurs" ?
Exempelvis: Berit skulle idag skicka ett kondoleanskort till sin moster i Norrköping som nyligen mist sin man. Därtill köpte hon ett frimärke á 6 kr i Östhammars enda tobakafför.
När vi kom hem tittade hon närmare på frimärket och upptäcker att frimärket pryds av 2 (två) ringar.
Kan man sätta det på kuvertet till en gammal dam som just mist sin lagvigde sedan 70 år ?
Jag är nog lite sur på Kungahuset. Dom vill ha 8 miljoner höjt apanage beroende på högre kostnader i.o.m. att "Vickan" flyttar med sin Hertig till Haga.
3 första bokstäverna i ordet Apanage.
Läser f.ö. vidare om den förfest som kommer att äga rum dagen före bröllopet i Konserthuset.
Deltagarlistan är intressant och samtidigt ointressant, men döm om min förvåning när jag ser min gamle antagonists namn där.
Nämligen förre kanslichefen vid Centerpartiets Riksorganisation. Han som förbjöd mej ledigt från jobbet när jag skulle hjälpa min då 90-åriga svärmor flytta.
Vad i helvete har han gjort för att bli bjuden ? Återkommer i en annan blogg vad som hände sedan.
Morsning, Goodbye och än har jag inte sagt sista ordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar