lördag 15 maj 2010

Vad glor ni på ?

Knappt hemkommen från landet efter 2 veckors reabilitering, hamnar vi mitt i årets cirkus. Huvudstafältet är ockuperat av Cirkus Maximum.


Vad glor ni på ? tycks den här kamelen tänka.



Berit tittar längtansfullt in till entrén och tänker tillbaka på den tid hon var med barnbarn på cirkus. Nä vi skulle aldrig hosta upp så mycket pengar som det kostar idag 370 spänn för vuxen och 230 för barn. 70 spänn för barn som sitter i knät. En 2-barns familj får alltså slänga upp en tusenlapp. Men det räcker inte för numera finns en liten "godisaffär" när du kommit inanför entrén. Där kan man köpa popcorn och sockervadd och vad det kostar har jag ingen aaaning om. Det ingår säkert inte i entrépriset !
Men fy vad det måste kosta att driva den här verksamheten.




Nu är det inte alla som uppskattar djuruppträdande. Utanför ingången hade dessa "djurrättsaktivister" embarkerat sej.

Jag kan nog hålla med dom lite grann. Men vi tittade in i flera vagnar där djuren hålles och det var rent fint med nytt sågspån. Myndigheterna har nog verksamheten under uppsikt.

Morsning och..........


1 kommentar:

  1. Ja hela 1600 betalade jag för mig och mina 3 barn för en loge, det var ju någon extra avgift också när man köpte biljetterna på ticnet.

    Men nu dröjer det nog några år till nästa cirkusbesök.

    SvaraRadera