torsdag 1 april 2010

Vulkanutbrott i Huvudsta


Det måste vara många fler än jag och mina grannar som kände av det vi trodde var ett jordskalv i morse.

Det var ju inte så, bara dom här som borrar i väggarna intill sovrummet för att fästa upp blivande nya balkonger. De förde så´nt jä... oväsen så jag kunde inte höra på TV-n vad von Siwers pratade med Sven Hagströmmer, Runar Sörgaard och Willy (dansaren), diskuterade. Hoppas någon har spelat in det för det verkar varit bra har jag hört av vänner jag känner.

När "arbetarna" hade lunch hörde jag diskussionen om vad de här rikemännen skulle göra om de vann 214 miljoner, som någon skåning gjorde här förleden.

Willy behövde ju inga pengar för han hade ju det han behövde och levde idag och som jag brukar säga imorgon kan det vara för sent. (han är en skön prick)

Sven skulle ta med hela familjen på jorden runtresa.
-Varför har du inte gjort det tidigare? frågade Malou, du har ju pengar.
"Jag har inte tänkt på det förrän oväntade pengar kommer" svarar han. (Sven är ju också väldigt förtroendeingivande. En person jag gärna skulle anförtro mina pengar)

Runar skulle väl skicka upp allt till Gud anar jag, för just då satte dom igång oljudet igen.

Senare.. eller ganska tidigt på fm-em tog vi en promenad för att om möjligt hitta lite björkris som ingen annan behöver, till stundande påsk.

Då.......plötsligt insåg vi vad som varit oväsen imorse. Vi är nu nära Ankdammsgatan vid järnvägsbron. Där hade tidigt på morgonen tydligen varit ett vulkanutbrott. Bedömm själv bilden på den lava som vält upp och nu hotar bebyggelsen vid Nyboda och Ankdammsgatan.

Visst är det heta känslor i Huvudsta, men så pass ??????

Morsning och lava Glad Påsk








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar