fredag 2 april 2010

Det som göms i snö ...................







.....kommer upp i tö.



Men hur i he.... ska vi bli av med dessa enorma snömassor som "Staden" hade vänligheten köra ut till mitt emellan 2 bostadsområden. Ja snön smälter ju så sakteliga, men titta vilken sopstation som är på väg att bildas mitt i Huvudsta.

Hur har dom tänkt sej sanera efteråt ? Det blir väl en permanent soptipp ?

Nä, det måste ha funnits bättre alternativa placeringar för dess enorma snömassor.

Själv tänker jag tälta där, för att bevaka snötäkten hela tiden,eftersom där kommer fram en hel del värdeföremål som går att kränga på Tradera.


En annan sak är ju dessa idioter som inte fattar att man inte ska skräpa ner i naturen.

Slänga skiten i snön.... ? Jo. Men den smälter ju trots allt och då finns skiten kvar. Titta på mina bilder från ida-går. Och så var det de här rökarna och hundägarna. Jag har rökt många år, men inte har jag slängt en fimp på marken eller gatan. Inte på samma ställe i alla fall.


Nä om jag fått bestämma hade jag tippat snömassorna på Sune Reinholdts och L-E Salminens tomter, (jämnt fördelat) för där finns nog plats.



Morsning och Glad Påsk



1 kommentar:

  1. Ja vilka snöhögar som smälter! Översta bilden ser ut som det gör på många ställen nu.

    SvaraRadera