tisdag 6 april 2010

Fotograferade en kändis idag

Den här dagen som just gått till ända började natten till idag då jag fastnade framför Tv-n i reportaget om Eva Braun, Adolfs älskarinna. Det är lika fasansfullt varje gång man ser program där den där lille skiten Hitler kunde få hela Europa sönderbombat och utrotat miljontals människor från jorden.







Jag har inte tänkt så mycket på det, förrän jag påmindes i programmet. Hitler åkte ju alltid i lyxmercedesar, men han ville att alla renrasiga skulle kunna äga en bil, så han skissade på en volkswagen (folkvagn) och den skulle inte kosta så mycket. Den här "Bubblan" är alltså hans verk och så många människor har köpt den i alla fall. Jag minns att man kallade den för "Hitlerkälken". Hade själv en så´n en gång för länge se´n. Men den brann upp vid Holmens bruk, nära Gamla Torget i Norrköping.





Till en annan kändis som jag lyckades fotografera idag. Han syns pryda med sin bild längst ner till höger på vårt husorgan "Mitt i Solna" varje vecka. Här syns han iklädd mörkblå overall med vit hjälm. (oskuldens färg). Men nu är han ju dessvärre mycket skyldig till att ha godkänt och haft vetskap om stadsdirektören Reinholds extraknäck som bryter mot kommunallagen och nu utreds som mutbrott. Idag skyller han på att det var första ärendet han hade att ta ställning till efter att han tillträtt som Ks-ordförande efter Gustâv.


Här i hörnet "bjöd han" in allmänheten till visning av de blivande bostäderna i hörnet av Hannebergs- och Ankdammsgatan, som jag tidigare berättat och visat bilder ifrån. När han såg att jag fotograferade honom försvann han raskt iväg, väl medveten om att han riskerade hamna på Ior.s blogg. Men då var det för sent. Ofattbart för mej än idag varför man vill smälla upp ett högt hus mitt framför ett sedan många år befintligt hus. Deras utsikt försvinner helt. Där på platsen fanns tidigare 3 vackra lönnar.
Jo då, det bjöds på kaffe och bullar också. Men vi ville inte ha.
Morsning och plats i korgen Lars-Erik



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar