tisdag 20 april 2010

Har man priciper så har man.......


.......eller "Jakten på en toarulle".
Igår fick jag det ärofyllda uppdraget att införskaffa toalettpapper samt filmjölk. Det är här mina principer som jag inte viker ifrån ställer till det för mej. Jag ska precisera:
Diskmedel Skall vara av märket Yes. Filmjölken Skall vara Kefir. Tvålen skall vara Lux. Toalettpapper Skall vara Edet extra, 4 rullar x 100 m. Alltså inget toapapper som dom slänger efter oss buntvis för nästan inga pengar alls. Att köpa dyrt blir ofta billigare. En rulle räcker "skitlänge" och fingrarna riskerar inte placeras där de inte bör vara.
Det var inga problem med Kefir, i den vanligen kritiserade Food Market. Men toapapperet blev tji. Efter 14 varv runt i den nybyggda butikslokalen bland bland blöjor och toapapper m.m. kunde jag int upptäcka en enda rulle av nedan avbildade. Men väl hushållspapper av samma märke.
Jag kommer hem utan toapapper, emn eftersom det börjar krisa så går jag på jakt. Jag skall ha.
Första anhalt blir Ica Pampas. Icke. Sneddar över parken till Rapidköp vid Huvudstagatan. Icke. Fan vad det måste löna sej dåligt att sälja kvalité.
En Edqvist ger inte upp, så raska steg till Solna centrum där jag först gör entré på Hemköp. Icke. Där stötte jag endast på en god vän men inget Edet. Märkligt....
Nu återstår bara en butik och det blir trappan ner till Ica Maxi.
Lyckan är total. Så underbart. Trägen vinner. Nu har jag gått och gått så jag måste vila i solnedgången. Klättrar upp på berget vid "Slaktarbacken", njuter av koltrastens lockrop på honorna.
Nu kan jag lugnt gå vidare hem med min Edet Extra och möta min sambos förnöjda blickar.

I bakgrunden syns Råsunda stadions kontorsbyggnad.

Morsning och goodbye Food Market.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar