torsdag 15 april 2010

Jag drömde i natt.......

........att jag fått lägre skatt.

Så stod det på ett plakat någon bar i dagens stora demonstration som anordnades av PRO.

Hoppas inte bara det är en dröm. Alliansens kassör har ju idag lovat sänkta skatter för oss.

Eller som någon sa: "Pension är inget bidrag, det är ju inarbetad lön"

Förra gången jag gick i en demonstration var väl då jag gick Barsebäcksmarschen någon gång i början av 70-talet. Om man inte räknar in de Rikstingsmarscher jag gått med i vid Centerpartiets Riksstämmor. Men de har väl rationaliserats bort samtidigt som partiets övriga ideal och hjärtefrågor.

Dagens manifestation var enormt mycket större än jag trot. Hela Kungsträdgården var full av förbannade pensionärer.







Här anländer vi till Kungsträdgården vid 11.30-tiden.

I förgrunden ett bekant ansikte.

Annelie Rydé underhöll från scenen.


Alla njöt av solen i det fina vårvädret.

Mängder av plakat med olika texter

delades ut.


Hela Kungsträdgården var fylld, ända bort till

Hamngatan.



Här ett bekant ansikte till.

"Rättvis skatt för Pensionärer".

Marschen mot Mynttorget kan börja.




Mynttorget blev överfullt.


250.000 namnunderskrifter överlämnades


sedermera till Skatteutskottets ordf.


Inget statsråd vågade möta oss.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar