tisdag 6 april 2010

Rätt svar på bildgåtan

Det här är hela bilden och rätt svar har inkommit, men via mail som inte kunde godkännas enligt tävlingsreglerna.
Ett nästan rätt svar inkom sent igår. Det är samma bro. Jag kallar den för Ulvsundabron, men i folkmun kallad "Prippsbron".
Jag var inne på ett tag att hitta på en alternativ lösning på gåtan, med tanke på rondellhundar, men jag delitade inlägget eftersom jag tyckte det blivit lite väl ekivokt. Det här är en anständig blogg.
Det är inte första gången jag fotograferar broar underifrån. Underifrånperspektiv är politikers ofta förekommande uttryck för hur viktigt det är med folkstyre. När jag cyklade förr till jobbet på Kungsholmen fotograferade jag Essingebrons
solnadel. Broar är faktiskt vackrare underifrån än på dem.
Jag kan tänka mej utdela ett halvt pris till det mailade svaret och eftersom det var en kvinna så blir det en kram.

Morsning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar