tisdag 29 november 2011

Söndagskväll med "gamla" och nya vänner



Ikväll skulle det bli uppträdande av Annikas son,
Henke, hos Lena. Han spelar gitarr och sjunger.

Några av våra "gamla" vänner.
Torsten (V75 experten), hans Britt och
våran Britt.

Nya vännerna fr.v. Eva och mamman Berit.
Fasligt många Berit och Britt här nere.
Hur ska jag hålla reda på all Ben ?

Yrvädret från Koppom

Maken Enrique, med "Tre hjärtan" i loggan,
Vägg i vägg med Lenas, tar upp beställning.

Henke in action.
Kanonbra underhållning.

Yrvädret från Koppom,  stod still 2 sekunder, så
jag fick den här fina bilden.
Det är så skönt när hon springer förbi med brickan,
för då fläktar det lite i värmen.
Hon bär bara tomma brickor.

Eva visar att hon också har två händer och
ingenting i dem.

Nej förresten, det var nog stående ovationer efter
Henkes sång.

Lena vet vad hon gör som bara bär tomma brickor.
Drt är "Bitten" som bär ut innehållet.

Här fanns också gamla vännerna, fr.v. Henrik, Iréne,
Leif och Katja.

Uppbjuden av Eva, trots att jag förödmjukat henne innan,
eller kanske just därför. Nä hon såg väl vilken danskavaljer
jag är. Ett av hennes mest oförglömliga minnen
för resten av livet.

Jag får väl dansa själv då, tycker Berit. (min)

Under tiden ses Enrique smygäta av maten innan han serverar
gästerna på Tre Hjärtan.

Henke i full action.

Direkt efter Lenas, skyndade vi till "Skandinaviska" för
där uppträdde Elvis igen.
Undrar hur dom har råd betala Elvis gage fler
dagar i veckan.

Här hittade vi "nygamla" vännerna och
grannarna Bror och Dagmar.
En riktig Elvisdiggare. De har gemensamt att Elvis var stor,
men Bror är stor.

Mina Ben börjar längta hem till sängen,
tror jag.

Medan Dagmar och hennes Bror, ....som inte är hennes
bror alltså. Men ändå är hennes Bror.
Jag har också en bror, men han heter inte Bror, men
han är ändå min bror.
Jo hur som helst, de fortsätter se Elvis.

Titta vilka avtryck dom gör i sanden, duvorna.


......och vips är dom borta. Hokus Pokus!
(att korten har olika färg beror på att först var blixten på,
sedan stängde jag den).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar