måndag 21 november 2011

Lena PH-s tårar behövs i San Agustins High Chaparall



Nyhetstorkan är total i Sverige nu, när
Juholts mustasch sloknat.



Lena får gärna komma och gråta lite i
den ökenravin jag vandrade genom idag.
Kanske inte så mycket fel på Lena, mer
Aftonbladets..... ja va f.. säger man ?


Längst bort finns en prick. Shoppingcentrets glob.
Jag skulle ändå till San Fernando idag i ett
angeläget ärende och då bestämde jag
försöka vandra fågelvägen hem.
Man ser ju över till Shoppingcentret, men det ser
ut som stenöken.  Och det var det !


 Och här bakom mej nu, ligger shoppingcentret San Fernando.


 Jag traskade iväg på vinst och förlust, sten och grus.
Och vad hittar man ?
Ett stenkast mellan motorvägen GC 1 på ena sidan
 och GC 500 på andra, finns en H. Chaparalliknande oas.
Där nere såg jag primitiv hydda och en ensling vandra
omkring. Det fanns höns, getter och hundar.



Kändes faktiskt kusligt att ensam vandra 
utan att veta var jag kunde komma fram,
eller om någon sheriff låg i bakhåll.


Öken 


Här skulle faktiskt Solnas modekrater kunna
smälla upp,..... minst 25st.  21-vånings höghus.
Inga träskmarker skulle bli....
Nää för f. se till att de inte kommer hit
och förstör också !


 High Chaparall


Och detta finns alltså bara hundratal av meter
från tätbebyggt turistområde Pl.Ingles
och San Agustin.


Så mitt råd.
Ge dej ut och upplev.




 Bakom ryggen kanske finns upplevelser....




 ...... som den här, bara 20 min. från
"hemma".



 Jag hade ingen fotograf med mej idag, eftersom
hon var i Vecindario med några tjejer,
så jag fick sköta utlösningen själv.
Alltså självutlösningen på kameran.
10 sek. och jag sprang upp i berget och
vände mej snabbt om och fick den här
godkända bilden ??? Njaa.



Det var där nere jag satt med  självutlösaren
och längst bort i horisonten ses San Fernando.
Bakom ryggen är jag nästan hemma.

Morsning Broken Dreams och tack
för nätverket.




1 kommentar:

  1. Fasiken vad kul att jag hittade din blogg, jag sitter som KLISTRAD!!!!
    Jag hälsade på pappa Staffan för ett år sedan (han bor på Flamboyan några månader varje år) och det är så kul att se dina bilder och längta sig tillbaka... Pappa kommer på måndag, själv har jag tyvärr inte möjligheten iår. Men nästa år... då!
    Härligt fint bröllop Anna och Nacho verkar haft. All lycka till dom!

    Kör hårt här, ditt nyaste fan blir lite småirriterad annars...
    /Mikaela Larsson

    SvaraRadera