torsdag 24 november 2011

Håll i hatten



Idag var det stor "uppståndelse" vid Svenska kyrkan......


...........då det traditionsenligt hölls julmarknad......

....tillsammans med Svenska skolan.


 Vi köpte en kartong kola och på den stod det IKEA.
Joorå ! IKEA kola.
Han kan den där Ingvar. Släpa hit en massa kola
som löständerna fastnar i.



Berit vann 1 måltid för 2 pers. på känd (av någon),
restaurang i Shoppingcenter. 

Så vann hon en akvarell av känd konstnär,
svårt tyda konstnärers sign.
Men jag tror det började med P, möjligen med
fortsättningen i c ?



"Kan jag hjälpa till med nå´t" ?  frågade den här lilla tjejen
artigt när vi lutade oss över disken. 

Jag läser Aftonbladets nättidning och
där varnas för storm i Sverige.
Håll i hatten, skriver man i texten.



Jag kan nu avslöja, att om jag hadde hatt en hatt,
så blåste den av för 5,5 år sedan.
Då stormade nämligen min Berit in
i mitt liv.
Nu har väl värsta stormen lagt sej och
nu övergått i mera lagom lätt bris.

Apropå koppleri !!!!!! Är det inte det TV 4
ägnar sej åt i programserien
"Bonde söker fru" ?
Eller är bönder inte som andra människor ?

Morsning och sov gott IOR,
för imorgon ska han hålla i ratten.

Missa inte nästa blogg om den resan,
på slingriga vägar bland bergen.
Mina 2 Ben, Berit och Britt
åker med om de törs.

2 kommentarer:

  1. Förtydligande !
    Alltså, Berit köpte lotter och på dem vann hon
    som beskrivs i texten.

    SvaraRadera
  2. Vilken jättetrevlig blogg du har med så mycket fina bilder.

    SvaraRadera