torsdag 24 november 2011

Inget särskilt

Med lite bildöverföringstransaktioner
och tröja på, sitter jag ute med 2 små streck......
(på Flamboyan 2)

Bouganvilla
 ......för att visa inget särskilt.
De här blommorna t.ex. är ju inte särskilt
ovanliga här, men ovanligt sköna.
Kan inte se mej mätt på dem.


Vilka färgkombinationer de har.
Vilken livskraft. Blommar året runt.
Men doftar inget särskilt.
Just den här busken klättrar upp för trappan
över väg GC 500, från San Fernando
till Pl. Ingles.
Bilderna är från igår (Snart förrgår),
när jag efter ytterligare en långpromenad
letade efter något att släcka törsten med.
Jag hade gått hemmaifrån utan att ha något särskilt
mål. Mina flickor var ju i Atlantico igen för att
köpa kappa som de glömde köpa dagen innan.

För min del är det inte särskilt ovanligt att jag glömmer.




När jag klättrat upp för trappan, hittar jag så mitt
vattenhål, Mackers. Puben ser inget särskilt ut
men har särskilt låga priser, eller vad sägs
om en pint serveza för 1 (en) euro.

Vad är det för särskilt med bilden då ?
En vanlig lavasten ????

Jag satt där på puben och såg en ??????
Skicka förslag på kommentarerna !
Första pris en gratis pint på Mackers.
Värde 1 Euro.

Särskilt och särskilt,
jag menar att varje dag händer.....
......Inget särskilt.

Morsning Mackers lover !










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar