torsdag 10 november 2011

Jag är gammal, mycket gammal......och förbannad



Nu, ikväll, insåg jag att jag börjar bli gammal, riktigt gammal.
Så fort det skymmer ute, här vid 19-tiden lok.tid.
Då vill jag "hem". Brrrr, vad finns där ute ?
Men här finns nå´t. Har inget med min ålderskänsla
att göra. Men, jag har sagt det tidigare och det har bevisats.
Men jag tror att det är mycket större än enda
person. Kanske en hel Kedja.

Svartvit kossa Muu.
"Sv. låglandsboskap" ?
(Hon är inte riktig)

Especial Asadero = Speciell Grill

Vi (Berit) har länge varit på jakt efter den här affär´n.
Idag fann vi den. Här köper du kött och fisk skitbilligt.
Den ligger också i San Fernando, när Hiper Dino.
Vi var där och storhandlade idag.

Min namnsdagslilja som jag fick av Britt,
i utslaget skick. Den ena klockan var så tung
att jag var tvungen tillverka en klyka för
att den skulle inte hänga.
F.ö. hänger det mesta här i värmen.
Får försöka med en klyka ????

Hela Playa Inglés brinner.

Jo det där med gammal. Geisten från ungdomen är borta. Går hellre "hem" och spelar Yatsy och poker, än åker 5 min. bussresa till Pl. Inglés för att närvara vid invigningen av "Gött Mos", som jag skrev om i förrgår.
Eller kanske inte är det åldern ? Är det latmasken kanske ?

Inte bara gammal. Riktigt förbannad är jag också. Den här snorvalpen vd Christian Clausen på Norde har fått lyxlägenhet på Östermalm och får minst 98 miljoner i pension, av "Min" bank.

Vad i helv... har han gjort ? Vad gör han för att få dessa miljoner. Vems pengar är det ?
Ingen människa gör rätt för dom pengarna. "Anders Borg ryter lite", men gör inget. Ja jag vet att sossarna sålde ut delar av Nordea. Lika förbannad för det också och förvånad.  "Marknaden" kan gå och lägga sej, eller hur Ior ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar