torsdag 17 november 2011

Det är på lördag det händer

Inte bra för mitt hjärta att läsa min lokaltidning
Mitt i Solna, på nätet. Se min tidigare blogg.

Åter till GC och Flamboyan.
Troligen har de styrande läst min blogg angående
"hundrastgården" vid Las Margaritas, som blivit
motbjudande att passera.
För idag har i alla fall trädgårdspersonal börjat ansa
palmerna och städa upp. Vi får bättre utsikt,
men kanske högre buller från GC 500 tyvärr.

På lördag blir det bröllllop, både på Flamboyan och Vecindario.
Jo jag slår till med 4 l i ordet bröllop efter att jag rättats av
min alltid tillgivne sambo.
Hoppas inte det ska vara 2 eller 3 p också, för då
får jag återkomma imorgon.
Vi begav alltså med Localbus 90 till Vecindario idag, för att
köpa kläder som passar till efterlängtat bröllop.
??????????????Blev det rätt ?


Där var det stor stormarknad också, förståss och
den här damen försöker sko sej på att sälja skor.
Går inte så bra därför bits naglarna av.

Vi passerade en kyrka. Månne det är där det skall ske
på riktigt spanskt vis ? Får fråga Nacho.

Vi var även inne i shoppingcenter Atlantico, där jag köpte
ett memorycard på 4 GB  på elektronikkedjan Worten
för 4.99 E. Igår frågade jag en skojare här i
shoppingcentrat vad ett på 1 GB kostade, och då
sade han utan att darra på manschetten, 10 Euro. Förstå skillnaden !
(Får höra imorgon om det blev rätt stavat).

Jo där finns även en djuraffär, som bl.a. säljer hundar.
T.ex. en så´n här liten chewowa, (jag vet att det är felstavat).
Den kostar 890 Euro och är instängd i en liten
glasmonter om ca 1 kvm. Golvet är täckt av
strimlade pappersremsor. Snacka om djurplågeri.
Det fanns flera hundar och man ser tydligt hur stressade de är.
Förbjud, förbjud !

Nääe, morsning godnatt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar