torsdag 24 november 2011

En sneseglares betraktelse


Nu är ju ändå kvällen förstörd, så jag fortsätter med
dagens betraktelse så länge uppkopplingen är
någorlunda.

Vi tre "Canarietres"
(Britt, Berit och jag),
bestämde oss för att promenera ända bort till
 bakom Youmbo shoppingcenter, för att hitta
tyska korvar som enl. obekräftade rykten
skulle finnas där någonstans.

På vägen dit snubblade vi förbi denna skönhet.

Och det här är entrén till något av
alla de övertaliga hotellen på Pl. Ingl.

Tänk om man kunde odla de här hemma på
landet. Då behövde man inte åka hit.
Men det är ju varmare här förståss.
Förresten har vi väl underbara vackra,
vilda och odlade blommor i Sverige.
Behöver jag säga liljekonvalj, syrén, blåsippor,
rosor och akveleja.

Här poserar två av tres på jättetorg vid Jumbon.

Den här sneseglaren tänker ta med tresresterna hit en
kväll efter mörkrets inbrott, för det lär vara mycket som
visas här då.  Tar på solglasögonen då, så ingen
jag känner känner igen mej.

Under tiden vi väntade på att korven skulle öppnas
efter siestan, blev vi hungriga på ....korv

....så tjejerna tog  chickensallad och jag lasagne.
Den bästa jag ätit.

Britt som näst intill känner varenda kvarter här,
tipsade om denna Restaurante El Duke.
Kul med skylten där uppe.
"Open from 9 AM till Late.

Kommer att tänka på en vän hemma, som nu är död, när man
 frågade honom om när puben stängde, svarade han:
 "När Bojohan har gått hem".


Här ligger också Play del Sol, där ikväll roligt nog
orkestern Dancemän från Norrköping spelar.
Jag bodde många år i Norrköping och där har jag
dansat efter deras musik.
Här uppträder ju varje år också
Stålmormor Lill-Babs.

Vi passerade sosialkontoret, fick lite pengar och gick på krogen.

På "Trollstua" bredvid spelar och sjunger ikväll
Gunnel och Micke.
Korv blev det ingen, men väl en påse salt.
Äntligen hemma efter en rask promenad,..........
oh jag orkar inte mer, vad f... tog jag inte bussen från Joumbo för ?
Men Britt såg min utmärglade kropp och bjöd upp
oss på en Wirre, så jag skulle orka gå till
Broken Dreams senare, för där visas fotboll
Champion Leage Milan - Barcelona.

Och vem sitter där ? Om inte Leif, Iréne,
Katja och Henrik.

Nu vann ju till slut Barcelona, vilket jag inte
har något emot. Känner mejmer som Spanjor
än Italienare (Berlosconi).

Nä morsning eller rättare Godnatt !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar