torsdag 17 november 2011

Det kan inte vara sant ? Eller mardröm, 1 april ????

Jag kanske drömmer, eller är det 1 april ?
Läser en insändare i Lokaltidningen Mitt i Solna,

.... som säger att stadsfullmäktige beslutat
bygga 5 st. 21-vånings höghus mellan nya
 arenan och Råstasjön och att träden måste fällas.

 Har ni varit och sett omgivningarna, gått
Råstasjön runt eller har intresse för naturen, så
förstår ni att detta blir dödsstöten.....

 .....för fågellivet och naturen kring Råstasjön.



Detta får bara inte ske, nu är jag riktigt
förbannad. Nu får det vara nog med idiot-
idéer från Stadshuset.
Ta dej tid du som bor i Solna och har
intresse för att bevara något så heligt som
Råstasjön. Då förstår du att det kommer
 bli 5 höghus vid stranden av en naturkänslig sjö.

Blir detta verklighet kommer jag aktivt att
söka mej från Solna !
Morsning för f... kommer inte sova.
Om ! hoppas jag det varit en mardröm.

(Bilderna till inlägget har jag hämtat från
Googles arkiv), annars har jag själv
många, men inte med mej här).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar