onsdag 8 juli 2009

Värdefullt vetande



Ja här står han Kronblom , med hatten. Idag blev det
8 mm regn . Köpte den här, i gjutjärn, på auktion förra året för 200 spänn.

Ikväll har jag premiär. Installerade högtalarna till Laptopen. Äntligen kan jag lyssna på Radio Viking, 101,4 mhz, på landet, tack vare mobila bredbandet. Minimerar jag bilden kan jag ju arbeta i datorn samtidigt jag lyssnar.

Aftonbladet är idag full med upplysningar jag saknat hela sommaren. Äntligen !
Sid 16-18 förtäljer vilka personer under 30 år som tjänar mest. Så t.ex. tjänade Peter Anders Mikael Westling, 28, boende på Råsundavägen i Solna, 716.120 SEK.
Undrar om han är schläckt med Prins Daniel. Misstänker det, eftersom min Berit Alice såg för en tid sedan Hoonom i samspråk med en annan mansperson i Solna Centrum. Dags att informera Mitt i Solna om nyheten.
På sidan 15 i samma tidning har pilska Malena Ivarsson testat bilar som är bäst att ha 6
(sex) i. Hon Ligger då i, hon Malena. Bäst låg hon i Renault Clio, som får namnet "Latin Lover" av henne. Sätena är rymliga, bekväma och ber om action enligt hennes omdömme.
I förarstolen finns det utrymme för 2 personer. Hoppas hon inte körde samtidigt hon testade.

Det jag misstänkt länge är att BMW-ägarna inte älskar i bilen. Blir man omkörd (vilket jag sällan blir) så är det 8 av 10 som är BMW. Antagligen har de brått hem till älskogen, för Malena tycker den är trång och mycket i vägen (kanske växelspaken) ?
Själv har man ju en gammal "sossecontainer". (Volvo 745). Fäller man ner baksätena blir det en dubbelsäng. Insynsskyddade bak och sidorutor.
För det mesta är den full med loppiskartonger dessvärre.
Gonatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar