onsdag 22 juli 2009

Åter i "Paradiset"


Så var man då åter på landet efter några dagars vila hemma i Solna. Gräset frodas så det står härliga till med ömsom regn och värme. Så efter att vi lastat ur "sossecontainern" som var fullproppad upp till taket med loppiskartonger och annat som måste med till landet, var det bara att ömsa skinn, dra på stövlarna och rycka igång gräsklipparen Stig A.

Under tiden som jag svettades på gräsmattan, kopplade sambon Berit Eivor Alice av med att plocka en liter blåbär. Blåbärsskogen idag är bara 100 meter (knappt), från tomten. Ungefär samtidigt var vi färdiga.

Fantastiskt bärår i år. Massor av smul trån, blåbär och ........andra bär kanske.

Senast idag upplyses vi om att just blåbär är bland det nyttigaste som finns att äta. Mycket inteocksåincidenter innehåller de visst. Utan att skämta om det tror jag på fullaste allvar att det förhåller sej så. Överhuvud taget allt som naturen bjuder är överlägset många piller som läkemedelsindustrin försöker pracka på oss.

Dessutom förtäljes idag av forskare att man inte bör äta för mycket kolhydrater, såsom pasta bl.a.

Jag har aldrig brytt mej ett skvatt om alla forskarrapporter. Jag äter det jag tycker är gott och det gjorde farfar också och han blev 93. Tänker slå det. Mera blåbär. Blåbär och mjölk blev det också efter slåttern. Hann inte fotografera bären innan de dels var uppätna och resten infrysna till vintern.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar