tisdag 14 juli 2009

Liemannen
















Så har det då äntligen blivit dags att ta fram lien. Inte för att någon granne klagat, men de flesta renrakar ju sina grässlänter, ungefär som Aschbergs flint. Nä, dikesrenen är ju fylld av läckerheter hela våren och försommaren. Alla möjliga blommor, se prästkragarna på bilden. Mycket smulton och klöver som humlorna och andra insekter älskar, så jag har vägrat ta fram lien förrän idag och jag lämnar prästkragarna en stund till och tar en paus. Det är hängbjörk i lieorvet.

Ja det är mycket slit och släp. Berit svettas med sin trimmer och rensar ogräs i rabatterna.

Det vräkte ju ner nästan 70 mm regn före helgen och huset står lite lågt bakom ett berg så det står vatten under huset efter så´na här skyfall. Så i helgen grävde jag 20 meter dike för att lägga ner dräneringsrör ut till diket vid vägen.


I min förra blogg utlovade jag ju avslöjanden som berörde släkt och vänner, Men vi ska inte gifta oss som min dotter genast misstänkte.
Vi skall bara berätta att hela november har vi bokat boende på Gran Canaria, San Agustin.
Jag menar att jag inte är hemma på min namnsdag den 4 nov. eller på Fars Dag. Jag kommer att uppge adress, så alla som vill uppvakta kan hälsa på.















Avslutar med dagsfärska bilder på växter i rabatten. Den gula till vänster köpte vi för ett par veckor sedan och den har aclamiterats (?????) bra. Råd-juren står bakom knuten och väntar
Den heter Frisea (guldgul). Det här är första knoppen som slog ut idag.
Den vita Pionen till höger har jag glömt namnet på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar