torsdag 9 juli 2009

Celebert besök i Öregrund och Pubafton

Det var Pubafton i går vid föreningens stuga vid sjön.
Några gånger under sommaren arrangeras det. Problemet är ju att det blir väldigt mycket.
Alltså. Men trevligt var det. Det är en salig blanding av människor på ett så´nt här område. En del tror ju att de är lite för mer. 20 spänn för en burk starkis är väl inte fy skam ?


Vi har några dagar nu storfrämmande i båthamnen Öregrund. M/S Sigyn. Det är den här båten som fraktar allt kärnbränle och radioaktiva avfallet hitan och ditan i hela Europa.


Vi var ombord och man blir ju imponerad. Vi bjöds på kaffe, vilken sort man vill ha. Så det blev för min del "kapputtchino". Det fanns kakor, bonnkakor och drömmar. Ja jag drömmer ju om ett kärnkraftfritt Sverige. Vi fick pennor och block. Så fanns det även nå´t sorts cerat. Jag frågade om det tog bort det självlysande radioaktiva smittan vi fått på det korta besöket. Jo så var det nog........inte. Det var många vakter och tillmötesgående personal, som gärna berättade om det dom visste om båten, som är själva kärnfrågan.


Jag informerade en av dem att jag som ung gick med i "Barsebäcksmarschen", som var stort uppslagna protestmarscher på förra århundradets 60-tal.


Då var inte jag född tyckte mannen.


I morgondagens blogg kommer ett avslöjande som berör, barn, barnbarn och vänner.
Var rädda om er tills dess.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar