torsdag 30 juli 2009

Så här se Gud ut



Så har jag då lyckats fotografera Gud. (ni minns "Guds ängar" från gårdagens blogg ?) Det här är taget idag när han väger hallonen som Berit plockade idag. Gud va hallon hon plockade på två komma fem timmar (2,5), (två och en halv). Det blev 3,3 kg och han prutade till 3 kg jämt, alltså 6 liter och Gud va goa, stora och fina de är. Räcker till glassen hela året framåt. Vad de kostade ? Ja det véte Gudarna.


Så köpte vi en knippa direktupptagna mor-ötter för 15 spänn. Ja Herre Gud vilket Paradis på "Guds Ängar".


Under tiden sambon Berit Alice plockade bär för vintern åkte jag hem till stugan och klippte gräsmattan för den här veckan. När hon hade fullt i alla burkar ringde hon efter mej för hon ville ha "Bärhjälp".


När jag klippte gräsmattan räddade jag livet på denna sötsöta groda. (Frog in English).




Inrikes eller EU-politiskt händer det visst inte mycket. Men det där klarar väl Fredde och Måddan av själva.


Jo den där Samuelsson förståss på Gotland. Visste att makt korrumperar men att ett före detta språkrör för Miljöpartiet låter sej köpas av en rik knös. Aja Baja Miljöpartiet !!


Det var auktion ikväll också


och jag köpte en massa bra grejer som vanligt,


bl.a. ett Granesso pianodragspel .


Måste kvarta nu för imorgon bittida kl 06.30 ringer klockan eftersom vi ska med bästa grannarna till Eckerö. Vi åker buss från Öregrund kl 08.00.


Så är det










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar