fredag 3 juli 2009

Smult-Rån


Antingen du tror det eller inte, så har Berit plockat en halv liter (nästan) av bären till vänster. Fragaria Vesca, på latin.
Fotot är taget av Bloggaren själv vid 13-tiden med digitalkamera Panasonic med Leicaobjektiv, 8 mgp.
Jackson är död, men det visste du säkert, om du inte befunnits i koma den sista veckan. Om man SMS:ar AB till 72600, får man senaste nytt om Jacksons död till mobilen.
Ja det frestar ju lite i "nyfikenhetstarmen ".
Den här guldkistan som de tänker visa upp liket i verkar häftig. Inte så att jag är avundsjuk. Jag tänker ju inte dö än på länge, men gult och svart skulle kännas okej.
200 spänn vill visst dödsboet ha i entré till minnesstunden också.
Det kan ju bli nödvändigt att ställa upp en av mina kepsar vid kistan för att få ihop till begravningskostnaden. Men då blir det ju frivilligt.
Tyvärr för kvällspressen. De kommer nog inte att höja upplagan efter min bortgång. Inte lika mycket i alla fall. Visserligen har jag jobbat på Centerpartiet.
Jo vars, i morgon blir det tidig tidig uppgång igen, när vi skall sälja på "Bakluckan", vid
06.00-tiden.
Vi får aldrig någon semester vi pensionärer.
Oj, oj, oj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar