fredag 24 juli 2009

Auktionsfynd i Norrskedika

Dagen idag ägnades helt åt att justera gräsmattor, rabatter och nu ösregnar det, fy faan.
Måste vara något fel med klimatet. Tycker absolut att det blivit sämre sedan valet 2006. Eller kanske har det med Sveriges ordförandeskap i EU att göra ? Klimatproblemen skall ju lösas det här halvåret. Så alliansen har säkert beställt ett h....tes väder, så Angela Merkel och den snedmynta skenheliga småflicksjägaren Berlusconi förstår att det är allvar.
En härlig kväll väntade oss ikväll, (tidigare). Det var nämligen auktion vid Norrskedika, vårat fyndställe. Kvällsauktion några gånger på sommaren, förutom söndagsauktionerna. Oerhört mycket nållåttår (08) här i semestertider. Fan vet varför dom är här, själv har jag ju ett 070-nummer.
F.ö. tror jag att jag gjorde minst ett fynd, en gammal kamera från 1800-talet. (har ju varit fotograf). En kopparbalja märkt med kopparslagarens namn L. Porath från Norrtelje. Den är över 100 år gammal (bara det ?) Namngivna kopparslagare brukar betala mycket, men jag fick den för 80 spänn + slagavgift 20 SEK.
Läser i Dagens Dagens Nyheter att barnen på Utö lever farligt. Efter vad jag hört av vänner jag känner, så är det inte bara barnen som ligger illa till. Enligt uppgift finns inte Utö kvar längre efter sjöslaget därstädes.
Ja Herre Gud !

(Ber att få återkomma till . se)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar