lördag 3 november 2012

Ut och Invandrarna




Man gar och gar (spanska tangentbordet) men kommer aldrig i mal. Det ar gratis att ga och alltid finns nagot att upptacka.
Idag gick mina Ben och jag till Jumbo shoppingcenter bl.a. Detta trots den ihardiga varmeboljan som inte slapper taget. Men det vill vi ju inte heller eftersom det ar darfor vi ar har.
Ga ar bra bara man inte gar for langt. Vi uppsokte av naturliga skal ett vattenhal i Jumbocenter. Och dar stod en servitor jag kande ansiktet igen pa. Jag bad Berit fraga om han hade jobbat pa rest. Don Quijote i San Agustin. Och det hade han. Berit och jag var dar 2006 bakom en varsin Oxfilé och jag mindes honom som en rolig prick och han hade kvar dom egenskaperna. Han blev glad att bli ihagkommen och igenkand.


En helt vanlig och ofta forekommande blomma har som nastlat in sej i stammen p`en palm.







Vi tittade in pa Skandinaviska kyrkan i Plinglé. Fint dar och en snall prast som var vanlig mot oss, men det ska dom ju vara. Dar serveras svensk artsoppa pa torsdagar, men
jag vet inte om jag vill ha artsoppa har, varmt ar det anda.

(ni glommer val inte att satta dit lite prickar dar det saknas)
Skickar en bunt nu ····························································
·····················································································







Har finns gatt om vackra motiv. Kvinnan pa bilden t.ex. vid den vackra ingangen till kyrkan.



Laser i Dag och Natts statistik over ankommande turister till GC i september att det kom
4.281 svenskar hit da inklusive da Britt. Men det kom 9.738  norrman
och fler kommer det imorgon, har jag fatt info om.
Mest kom det Tyskar, 56.456. Jo det hors pa "Donken".

Beach Club ar salt till en tysk bank. Bara det !

Vanner vi kanner strommar nu till. Igar kom Bror och Dagmar fran ovre Sverige, som fick skotta sno innan de for hit.
Imorgon kommer 3 glada norrman, Hilde-May och hennes 2 Bjornar. Den ene ar hon gift med och den andre ar reserv. Och sa pa mandag kommer Leif och Katja Svensson fran Vintrie utanfor Malmo som i bagaget har mina Laptopar, om de inte glommer dom ????

Den 5 nov ar det blomstervandring i San Agustin och dagen darpa ar det Historisk vandring.
Blir intressant bada 2.
Apropa bada, kanske blir det ett bad imorgon innan Tapasrundan.
Det ar Tapasrundor nu varje dag till den 11 nov. pa de flesta rest. p.g.a. Jubiléet. Man far Tapas och ett glas vin eller cerveza for 2 E.
Skulle gjort det idag, men orkade inte efter langpromenaden, varmen och den sena bloggnatten innan, sa jag somnade en stund efter maten.

Nej, nej, nu blir det sova igen.

Morsning !

Ps
Vart har 28-aringen tagit vagen. Ar det nagon som vet ?
Ds

2 kommentarer:

  1. 28-åringen?......är ju populärt med time-outer i den yrkesgruppen, eller så har hon blivit landshövding. Också en populär sysselsättning för f.d. politiker

    SvaraRadera
  2. Men landshövding vid 28 års ålder ? Kallas raketkarriär. Partiledare och departementschef vid 28 och landshövding vid 29 ??????????

    SvaraRadera