tisdag 20 november 2012

Finsk afton på Flamboyan


Innan ni fortsätter läsa det här inlägget, vill jag varna er för att det nog blivit ett av de sämre
inläggen av mina snart 900 sedan starten.
Det här förtjusande paret, han till vänster och hon till höger hade vänligheten att invitera oss
på en drink igår.

Sven till vänster och Gunda också till vänster, men då från
Svens sida sett. Vi bor grannar här och funnit att vi har
samhörighet i mycket. Det kom att bli en mycket trevlig kväll.





Dessvärre tappade jag helt bort att jag hade kameran med,
därför dåligt med bilder. Men vem f.... har tid med så´nt
när det finns så mycket att prata om.
Vi pratade om allt. Jag pratade mest, pratade mest, pratade
 mest. Vi pratade politik och religion och det räcker
gott och väl 6 timmar.








När vi inte pratade så drack vi, både vin och ..............
........annat karldricka. Chips, nötter och salta pinnar.
Det ville aldrig ta slut, karldrickat och man får inte ge upp,
även om det börjar verka nu.








När man börjar se vänner ifrån grodperspektiv är det definitivt
dags att bryta upp. Som tur är hade vi krypavstånd hem.

Om ni inte förstått, så är Sven och Gunda från Finland. Närmare
bestämt från Vasa. Både Berit och jag har sedan tidigare mycket
 goda relationer med vänner från det östra grannlandet,
artiga, generösa och med speciell humor.

Nu har vi på stående fot inviterat paret till en svarsvisit senare
i veckan och då lovar jag vara tyst hela kvällen.
Tyst, undrar om det går ?

Morsning !

Ps
Imorgon är det onsdag här också.
Ds

2 kommentarer:

  1. Och onsdag betyder travdag hos Lena!

    SvaraRadera
  2. Oj vad härligt! En reality-blogg som speglar vardagen en kväll i San Agustin. Inget förskönande eller tillrättaläggande, utan en ren och klar bild över hur det är att leva här på ön. Tack Ior!

    SvaraRadera