söndag 18 november 2012

Min blogg förorsakar ryktesspridning





Idag var det tidig uppstigning ur sängen. Vi hade bestämt att utforska staden Agaete, på Västsidan. Det är en hamnstad där båtar trafikerar rutten Teneriffa - Gran Canaria. Resan mellan öarna med Katamaran lär ta 3 timmar.


Jag tankar upp 20 liter bensin här i Puerto Mogán för äventyrsresan idag.
Bilen som vi tvingades hyra p.g.a. schabbel med Rogers nya firma
blev en Chevrolet ?????????? Jo det är en Chevrolet enl märke på karossen.
Inte den Chevrolet man tänker sej kanske.

Hur som helst.
Jag ber, som igår om anstånd att visa bilder från dagens resa.  Jag är tierd efter en mycket krokig resa mellan Mogán och Agaete.

Måste bara först idag klargöra saker med anledning av min blogg igår om misstänkt sabotage mot nya stället Swecan i Shoppingcentret.
Eftersom det ligger i Lenas It-cafés gamla lokaler och de nu är mycket nära näringsidkare varandra, har många tisslat om att Lena skulle vara misstänkt att ligga bakom illdådet.



Det är givetvis ett huvudlöst påstående.
Misstanken stärktes av att det var väldigt mycket folk hos Swecan kvällen före när
fotbollslandskampen mellan Sverige och England visades av Therése.

Vore mycket tråkigt om så´nt här tjafs uppstår när San Agustin behöver alla nya
verksamheter och fler är väl på gång.

Personligen tar jag inte ställning för eller emot, jag är för båda och båda har plats.
Jag tänker fortsätta gå till Lenas och jag tänker gå till Swecan ibland också.

Syftet med min blogg är att informera om livet på ön i allmänhet och
San Agustin i synnerhet.
Med bilder, fakta, humor och ironi ibland.

Morsning.

Ps
Imorgon, om Gud och Internet vill, ska jag försöka få ut bilder från
de 2 senaste dagarna äventyr.
Ds

 

1 kommentar:

  1. Visst finns det plats för alla i centret. Håller fullständigt med dig Ior.

    SvaraRadera