fredag 9 november 2012

Säsongspremiär Stenkastarmaffian


Igår var det då dags för säsongspremiär för stenkastarligan. Vi träffas på stranden nedanför  Don Gregory.

Vi är 2 lag, Flamboyan mot, ja det där oranga hotellet.
Varje deltagare medtar valfri sten. Stenarna märkes så man
vet vems den är. Jag märker min IOR. Ca 10 m fram från en
dragen linje, en pinne som helst ska träffa eller
komma närmast.






Här ses delar av gänget, tämligen välmående för övrigt.
Berit singlar iväg en sten. Ibland rullar dom nästan till Plinglè
och ibland, ibland träffar man. En träff ger 3 poäng.
Som vanligt vann Flammans gäng, varvid någon uttryckte
att vi var flera från Flamman. Hur kan man hitta bortförklaringar ???








Igår köpte jag boken ovan för 22 E.
Mycket intressant läsning om hur San Agustin
tillkom för 50 år sedan. På framsidan ser man 
första restaurangen, Rotundan, som inte finns kvar
och stranden Las Burras. Där borta vid höjderna
ligger nu bl.a. Flamboyan.
 Jag återkommer till det.







Ja här har julskyltningen pågått en längre tid, men inga
 stakar ännu. Renen torde vara från Svenska Lappland.
Utanför entrén till HiperDino.






Här är delar av lasset vi köpte på HiperDino häromdagen.
Vatten och öl för minst 3 veckor.

Här sker överlämnandet av mina lapptoppar som kommit
kringliga vägar från Sverige till mej efter 3 veckors försening.
OBS ! Bilden stulen från Katja.





Vi gick en kvällsrunda efter en Tapaskväll och jag såg i
Berits ögon hur hon tänkte sej julklappar.
Den här "silveraffären" har konstigt nog konkursutför-
säljning varje år.
Jag vet nog ändå vad Berit får i julklapp, men inte hon.



Morsning !

Ps
Idag var vi först på växtvandring och nu ska vi på avtäckningen
av Dalahästen här borta, i närvaro av Svenske ambassadören
i Madrid, m.fl. potentatisar.
Bilder kommer i senare blogg.
Imorgon åker jag till Arguinegin och köper ett modem
Alcatel, så jag kan använda internet när jag vill.
Ds

1 kommentar: