fredag 23 november 2012

Blandar och ger




Idag har jag skrapat ihop lite diversebilder som inte har något gemensamt eller har ursprung i någon enstaka aktivitet, alltså pytt i panna. Dessutom kommer i den här bloggen att gömma sej en rebus som jag hoppas någon nära vän kan tyda inom en vecka.

Den här clownen har tröttnat på att vara clown och hängde sej därför.
Men varför på Britts dörr ?  Jo hon var inte hemma, men har ett
 meddelande i bakfickan. Nu tror förståss Britt att rebusen är för henne.
nej inte alls. Men clownen har 2 (två) jag säger 2.... fötter.
Vi köpte förresten den här clownen i present till Britt, för hon
samlar på clowner och att hon är snäll för övrigt också.






Det här är shoppingcentret i San Agustin, sett från vår
boendehorisont.. I det shoppingcentret finns inte det att köpa.








Det här är Karin, en av 2 (två)  medarbetare i onsdags kväll
då Lenas It-café var fullt med förväntansfulla tjejer som
var inställda på att vinna storkovan på onsdagens V-86.







En del av gänget tittar upp i skyn efter nästa vinnare. Tom@s,
Barbro och nyvunna vännen Håkan som också bor här.
Kul för det visade sej att vi hade mycket att snacka om
eftersom han bodde i Norrköping liksom jag under min
storhetstid.







Flamboyan är mycket vackert Apt med fint läge. Det sägs att
Simon Spies har ritat hotellet så att alla lägenheter har
eftermiddagssol.








Årets nyhet. På mångas begäran har jag skaffat visitkort.
Berit fångade mej i min nya look med Shoppingcentret i
bakgrunden och jag stegade in i första bästa tryckeri uti
Bellavista (San Fernando).  3 timmar efter beställningen
gjorts, kunde jag hämta ut 2 (två) hundra visitkort.
Jag sa väl 2 ?







Det här är inte Slussen i Stockholm som är under ombyggnad.
Nä det här är spanska kommunalarbetare som lägger ner ett
evighetsarbete på ny beläggning på "Kinagatan". Den
kallas Kinagatan för att kineser driver flera lågprisaffärer där.
 Dom är faktiskt duktiga. Inte kineserna, utan kommunalarbetarna.
De sågar stenar och pusslar ihop en gata som  är rena mosaiken.
Apropå Slussen i Stockholm. Där finns en känd neonskylt
som lyser vackert om natten.







Vilken överraskning igen. Berit ilade bort till "svenskaffären"
utan att jag visste och vips så serverades dillstuvad
 kanariepotatis med Isterband. Eller tvärtom Isterband med
dillstuvad kanariepotatis kanske.
I förpackningen ligger i allmänhet 2 (två) isterband.






Repris på slussenskylten i neon.






Vi fick några handblockade apelsiner direkt ur Fatagabodegans trädgård som nu
ligger i solen för att mogna färdigt. Gissa om det är godis ?






Torsdag idag och det utkämpades en segdragen duell i stenkastning
 på stranden utanför Don Gregory. Men till slut vann någon och
det var inte jag, men Berit som bytt upp sej till en bättre sten
slutade i toppen av listan.
Det är givetvis inte så att jag tänder  på stora magar, men
 herrarna på stranden är verkligen välgödda.

Apropå rebusen. Om en vecka kommer vännerna och
grannarna från Huvudsta ner hit till GC boendes på Don Gregory.
Skall bli kul. Välkomna då !

Och om nu du Tom@s kommer på rebusen så skriv inte det på
kommentarerna utan säg det till mej.

Morsning !

Ps
Våra finska vänner Sven och Gunda var på svarsbesök hos oss ikväll, som
jag berättade. Det var mycket trevligt med ungefär samma meny
som vi bjöds på och jag kunde inte vara tyst.
Tyvärr kände Sven att något inte var bra i magtrakten så vi avbröt
tidigare än normalt. Synd för honom och oss alla.
 Hoppas det bara var en snabbt övergående bacill.
Ds
 

2 kommentarer:

  1. Men snälla Ior, det var inte Karin du fångat på bilden hos Lena utan Ida!

    SvaraRadera
  2. Vänta får du se Tom@s när du blir du lika gammal som jag så glömmer du namn.
    Men förlåt Ida.

    SvaraRadera