söndag 25 november 2012

901


Solen här i San Agustin bara fortsätter vräka ner över oss. Termometern bakom ryggen på mej visar nu på 80 grader F, eller 26 grader C.
Det finns goda förutsättningar för att jag kommer att presentera min 1000:e blogg här innan vi vänder norrut. Då förväntar jag mej bli bjuden på hejdundrande kalas av alla mina läsare.

Den här bilden tappade jag bort i ökensanden vid förra bloggen. Den svarta pricken där borta skall vara jag då förståss. Vägrar gå en meter utan en kall stor stark.




Så här knökfullt är det hos Lenas när V 75 körs.
Vi brukar vänta till sammandraget kl. 17.00 lok. tid.






Här tränger stora Myggan in lilla Lena i köket så hon tappade
korven hon skulle lägga i grytan. Jag tror hon sköljde av dem
innan nästa försök.








Lenas man Enrique (Tre Hjärtan) satsar en slant på kusarna
hos självaste travkungen Kihlman, som ni kan följa på
http://kihlmans travblogg.








Här hittar jag mej själv intrasslad mellan benen på
en häst som pryder Lenas disk. 
 







Ännu en vacker vy från Foliasparken, strax nedanför Tarahal som förresten nu
skall renoveras .........igen, sägs det.








Killen borta vid den berömda utkiken satt ensam allén och spelade gitarr accompanjerad av
vågornas skvalp. Tjejen som ligger på rygg  solar till ljudet av vågornas skvalp.
Om dom på något sätt hörde ihop har jag ingen aning om och varför skulle jag bry mej ?








Den här gamla påskkärringen såg så häftig ut att jag
sköt av ett kameraskott fån höften så hon inte skulle
vakna av kamerans slutare.







Vännerna, datorleverantörerna från Vintrie Leif och
Katja Svensson på besök i vår internationella hörna
 en kväll för att testa internetuppkopplingen hos oss.
Peppar, peppar det har fungerat jättebra nu för det mesta.
Någonting hade vi väl i glasen också.
Å lite nyttiga chips.

Morsning då igen !

Ps
Nästa blogg beräknas visa en titt in till vår
egen frisörsalong. Den blir då uteslutande
på flytande spanska förståss.
Ds
 

1 kommentar: