lördag 24 november 2012

900-gångersjubileum idag




Det här är alltså mitt 900:e bloginlägg sedan starten. Det firar vi med en vandring rätt ut i öknen Maspalomas.  Palomas betyder duvor och mas =mera. Alltså mera duvor betyder Maspalomas.

Before vi kommer till öknen blöter vi fötterna i de fina
stränderna utmed hela vägen till dit. Vi blev omkörda
här av Karsten och Birgitta från Stenkastarligan.





Här kan man tydligt se vad för sorts skor vi haft de senaste veckorna.







Framme vid stranden "Plinglé".  Vi kund notera att det är oerhört många mycket
turister här nu. Och vattnet känns fortfarande mycket varmt, så bara vi får tid
skulle det inte förvåna mej om man tar ett dopp en vacker dag.







Här närmar vi oss nudistplatsen, därför går jag baklänges så jag inte kan titta.







Nu viker vi av rätt in i öknen. Där möter man alltid nå´n karlslok som går med byxorna i påsen och det som syns slokar också. Det kallas väl exczshibunist.
Försök stava själva så får ni se att det inte är så lätt.










Det är nog bra för fötterna att få den här massagen när man försöker komma någonstans.
Som att pulsa i snö fast mycket varmare. Ibland för varmt att gå barfota.






Nu närmar vi oss bebyggda trakter igen och om jag inte missminner mej så ligger
ett favoritvattenhål där framme.






Sand, sand, sand.............................






...........så långt ögar når.







Jo´rå, han var här den roliga clownen som spexar med folk
som passerar..........






.........Pitburger Treff.







Efter en svalkande Stor stark vandrar vi den långa vägen hem förbi alla vackra
sidor utmed strandpromenaden fast på torra land.


Morsning !

Ps
Nu bär det av till Lena för uppvärmning inför
V-75 och mera vinster.
Ds

Ps igen
Igår hade vi gäster från Vintrie på besök men har inte framkallat bilderna ännu, så de kommer senare.
Ds igen








1 kommentar:

  1. Pitburger Treff... Där drack jag en stor veteöl en gång efter att ha gått från San Agustin. Det smakade så j-a illa att jag minns det fortfarande. Nu är jag nykterist.

    SvaraRadera