tisdag 13 november 2012

Ej tidigare publicerat


Lite lugnare tempo idag måndag, efter alla festligheter den här veckan, så jag passar på att
publicera några hitills för offentligheten inte visade bilder.

Bilder blir ju bäst när man inte vet om när de tas, sägs det.
Jag tycker den här bilden visar 2 galanta kvinnor på väg
mot Svenska kyrkan och de berörda vet fortfarande inte
 om att bilden finns och det verkar dom vara nöjda med.






Återigen, att bli tagen bakifrån blir oftast bra. Jag menar....
hur roligt hade det varit att damerna stirrat in i kameran
med ett konstlat leende. Här ser man att de beundrar
blommorna, Bouganvilla.  Jag tror mönstret på Berits
topp är hämtat från den här busken.







 
 
 
 
Så här läckra ser kaktusfrukterna ut när man öppnat dem.
Ni kommer ihåg de där taggiga sakerna som sitter på
toppen av en viss kaktus, Taggarna syns inte men finns i
miljontal. Jag gjorde ju misstaget en gång för länge
sedan på Teneriffa. Jag gör inte om det.








Dagen efter.........................beundrar jag konstverket.
Obs ! Globen på Shoppingcentret i bakgrunden.







 
 
 
 
 
Måste visa det här trädet igen, från Foliasparken. Fick bra ljus den här gången. Alltså en
enda stam och kronan är väl 10 - 15 kvm platt och inte så hög.








Tapasvecka har det varit och vi har gått runt lite,  Igår var
 vi bl.a. på Greek Taverna som fick bästa betyg. Anita Pepe
bottenbetyg. Skandinaviska bra första gången men inte igår.
Givet att Lenas hemgjorda Jansson med köttbulle går
inte av för hackor heller. (I glaset är förståss vitt vin och
inte whiskey som det ser ut).
 






Så idag var det kissarnas tur att få smaka av Tapas.
Berit, alla katters vän köpte idag lite godis i Sparbutiken.








Berits favoritkisse på sin favoritplats utmed promenadstråket utmed stranden.

Morsning och godnatt för idag (natt) lok.tid.


Ps
Idag blir inget Ps
Ps

1 kommentar: