söndag 11 november 2012

Gatlopp i San Agustin

Börjar dagen med en läckerhet. Året första kackis på  vår balkong. Den stackarn hade väl hamnat på rygg för den kan inte vända sej när den ligger på rygg och vips så är svartmyrorna där och äter upp den och det blir bara en våt fläck efter den när de är färdiga.

Så var rädd om svartmyrorna. Även katter äter
Kackerlackor, så var rädd om katterna.



Så till dagens stora händelse. Det är ju avslutningsdagen för den här jubileumsveckan i  San Agustin. Det anordnades ett "Gatlopp" på nya Boulevarden med start mitt emot Clinica Roca,
som är huvudsponsor för arrangemanget.
De har lovat skänka 5 Euro för varje deltagare till välgörenhetsorganisationen Càritas, som jag tror är för utsatta barn i Spanien.
Loppet är ca 1,5 km och du får springa eller gå hur fort du vill: "Huvudsaken är inte att vinna, utan att deltaga".




Här ses deltagare 951 Sverker Edqvist från Solna och
955 Britt Mattsson från Västerås.








Här försöker Berit träffa "rätt" med säkerhetsnålarna
på Britts framsida.







Folk samlas i stora mängder utanför Clinica Roca, trodde
aldrig det skulle bli så stort. Det var alltså inte bara svenskar
 med utan givetvis alla möjliga typer.







Alla deltagare fick en skärmmössa, vattenflaska, 2 knappnålar
(att fästa nummerlappen med) och en lottsedel. Här samlas alla
inför startskottet. Entusiasmen stiger påtagligt.







Berit siktar på en tid under 2 timmar.







En av loppets minsta deltagare ovetandes om allvaret i situationen.








Nu är Berit på väg att dra ifrån Britt och mej.
Under vägen kunde man bl.a. se "Travnördarna" som
är Lena med It-caféets gäng, men jag hann aldrig se dem för
de travade på som fan, men "Myggan" sågs galoppera en
meter från mållinjen, har jag fått rapport om.








Det här var verkligen ett seriöst arrangemang. Strax före mål
fanns en sjukstuga för eventuella skavsår eller värmeslag.







På väg hem säger Berit att vi behöver köpa mjölk och då slog det mej att här finns gott om kossar. Kanske dom har mjölk också i sina juver. Det är många år nu sedan jag provade mjölka pappas kor. Den här kossan har trampat i färgpyttsen.
Nää, det kom ingen mjölk.








Efter de här strapatserna fanns sug i magen efter näring
varför vi besökte Flammans Poolrestaurang och intog
jätteläckra köttfärsbiffar med pressad potatis.

Bon apetit !

Morsning !

Ps
Ikväll blir sista Tapasrundan (2 E)
och nästa blogg mera bilder från avtäckningen av hästen från Dalarna.
Ds

Ps igen
Det lönar sej hota med Arguinegin, för idag har internetet fungerat nästan
lika bra som hemma, hela dagen, men jag vet så jag ligger i startgroparna.
Och förresten så ska vi väl i alla fall till dit någon gång i år också.
Ds igen

1 kommentar:

  1. Skoj med alla fina bilder. Det hugger till i mig av längtan efter att vara där nu. Vad i hela friden gör jag här?
    Ha det fortsatt bra och jag får väl nöja mig med att läsa din härliga blogg.

    SvaraRadera